blog انواع تبلیغات محیطی کدام هستند و کاربرد آن در فروش و برندینگ چیست؟ کانون تبلیغاتی پرسفید

انواع تبلیغات محیطی و کاربرد آن در فروش و برندینگ

  • تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
انواع تبلیغات محیطی و کاربرد آن در فروش و برندینگ

تبلیغات محیطی، شامل هر نوع بازاریابی است که در خارج از خانه انجام می‌شود تا توجه مردم را جلب کند. محبوب‌ترین قالب تبلیغات بیلبورد که یکی از انواع تبلیغات محیطی است، اما طیف وسیعی از گزینه‌های دیگر نیز وجود دارد که بسیاری از آنها اکنون دارای اجزای دیجیتالی هستند.

مطالعه کنید: انتخاب بهترین نوع تبلیغات محیطی

البته، تفاوت‌های ظریف تبلیغات محیطی این تعریف را گسترش می‌دهد تا شامل مجموعه ای از مواردی باشد که حتی ممکن است هرگز در نظر نگرفته باشید. شما می‌توانید نمونه‌های زیادی از تبلیغات را در محیط بیرون مشاهده کنید. هدف مشترک همه تبلیغات معرفی یک شرکت، برند یا محصول و خدمات آن شرکت است.

انواع تبلیغات محیطی

ما در این مقاله می‌خواهیم به معروف‌ترین انواع تبلیغات محیطی بپردازیم و هر کدام رو بطور مختصر معرفی کنیم.

استند تبلیغاتی

تابلوهای استند تبلیغاتی هستند که به شکل مستطیل عمودی در ابعاد 1 در 2 متر طراحی می‌شوند. البته ممکن است در طرح‌ها و ابعاد مختلف ساخته شوند. این تابلوها با هزینه کمی که دارند فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان و شرکت‌ها ایجاد می‌کنند تا بتوانند برند و محصولات خود را معرفی کنند. استندها مزایای زیادی دارند از جمله اینکه می‌توانند در هر مکانی در سطح شهر قرار بگیرند و به زیباسازی شهر کمک کنند. دیگر کاربردها و مزیت هایی که دارند شامل موارد زیر است:

  • قابل استفاده در فضای‌های شهری، معابر، گذرگاه ها، بلوارها و … 
  • داشتن صرفه اقتصادی به دلیل هزینه کم طراحی، نصب و اجرا
  • قابل حمل و جابجایی
  • دارای قابلیت نصب و جمع آوری سریع و آسان
  • متناسب با بودجه هر کسب و کاری
  • پراکندگی گسترده در سطح شهر
  • دارای تنوع زیاد از نظر جنس، ابعاد و طراحی و چاپ
  • قابلیت طراحی بر اساس نیاز و سلیقه مشتری 
  • معرفی محصول و برند تجاری در مکان‌های مختلف
  • استفاده برای همایش‌ها و کنفراس‌های خبری
  • استفاده در فروشگاه‌ها و مراکز خرید و هتل‌ها و …

این مطلب را بخوانید: مزایا و معایب هر کدام از متریال‌های تبلیغات محیطی

لایت باکس

لایت باکس‌ها تابلوهای تبلیغاتی هستند مانند استندها با این تفاوت که از پشت تصویر نوری تابیده می‌شود و باعث جذابتر شدن تابلو می‌شود. در خیابان ها، رستوران ها، مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید، اماکن عمومی، ایستگاه‌های مترو و هر مکان دیگری قابل استفاده هستند. 

تابلوهای‎ لایت باکس معمولاً از پارچه بک لایت، فلکسی فیس یا طلق‌های بک لایت ساخته می‌شوند. برای روشن شدن تصویر لایت باکس هم از یک منبع نور در پشت تصویر استفاده می‌کنند. 

 به دلیل نورپردازی بسیار زیبا و با کیفیت بالایی که دارند دکوراسیون بسیار جذابی را ایجاد می‌کنند. در این نوع از تابلوها طرح‌های مورد نظر مشتری طراحی و اجرا و بصورت یک رو و دو رو ساخته می‌شوند. بسته به محیطی که قرار است آنجا نصب شوند می‌توان مدل مناسب را انتخاب کرد. 

لایت باکس‌ها انواع متفاوتی دارند و به چند دسته تقسیم می‌شوند: 

  • لایت باکس فریم لس آلومینیمی
  • لایت باکس اسنپ فریم
  • لایت باکس کریستالی
  • لایت باکس پارچه ای یکطرفه و دوطرفه
  • لایت باکس مناسب برای تبلیغات محیطی که از ضخامت و اندازه بیشتری برخوردار است.

کاربرد لایت باکس

تابلو لایت باکس تبلیغاتی در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، نمایشگاه‌های عکس، فستت‌فودها، فروشگاه‌‎ها، مترو، فضای باز و بسته، منوی رستوران‌ها، نگارخانه‌ها، صندوق پذیرش داروخانه‌ها، تابلو‎های راهنما و اماکن، تابلوی داخل شرکت‌‎ها، بازار موبایل، مغازه و سوپرمارکت‌ها، داخل سالن سینما، آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، مراکز خرید، مطب پزشکان و هر جای دیگری که نیاز به تبلیغات و یا اطلاع‌رسانی داشته ‎باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیلبورد

بیلبورد تبلیغات چاپی بزرگی هستند که برای معرفی یک شرکت، برند، محصول یا خدمات استفاده می‌شود. تابلوهای تبلیغاتی در مناطق شلوغ و پر رفت و آمدی نصب می‌شوند که آمار مشاهده شدن این تابلوها بالاست. با این وجود در معرض دید تعداد بیشتری از رانندگان و عابران پیاده قرار می‌گیرند.

بیلبورد بیشتر برای ایجاد آگاهی از برند و محصول مشاغل پردرآمد مؤثر است. از آنجا که در مناطق پرتردد نصب می‌شوند، نسبت به سایر روشهای بازاریابی بیشترین تعداد بازدید را دارند. هزینه تبلیغات بیلبورد بستگی به این دارد که کجا نصب می‌شود و در محل نصب شده چه تعداد افراد تردد می‌کنند.

هدف اصلی بیلبورد جلب توجه عابران پیاده و رانندگان است. در شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی طراحی می‌شوند. مردم، به خصوص کسانی که رانندگی می‌کنند، در یک روز بیلبوردهای زیادی را مشاهده می‌کنند. در صورت استفاده صحیح، بیلبوردهای تبلیغاتی فرصتی طلایی برای توسعه تجارت به شمار می‌رود.

این مقاله مهم را مطالعه کنید: نکات مهم در انتخاب تبلیغات محیطی

استرابورد

استرابرد را می‌توان یکی از سازه‌های جدید برای انجام یکی از انواع تبلیغات محیطی معرفی کرد. استرابوردها تابلوهای ایستاده ای هستند که به معرفی برند و محصولات یک شرکت می‌پردازد. به عبارتی، ابزاری مناسب برای اطلاع رسانی‌های عمومی در سطح شهر هستند.

انواع تبلیغات محیطی و استرابورد

نحوه نصب متفاوتی نسبت به بیلبورد و استندهای تبلیغاتی دارند و در مدل‌ها و سایزهای مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. کاربردهایی که یک استرابورد می‌تواند داشته باشد عبارتند از:

  • ایجاد کمپین برندسازی برای دسترسی به مخاطبان هدف
  • معرفی محصول و ترغیب مخاطب برای خرید محصول
  • معرفی برند، شناساندن آن به مخاطبان و افزایش جایگاه برند 

مزایای استرابورد تبلیغاتی

  • سازه مقاوم با نصب سریع و آسان
  • ابعاد کوچکتر نسبت به بیلبورد که باعث می‌شود براحتی در هر مکانی نصب شود.
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به بیلبورد
  • قرار گرفتن در زاویه پایین‌تر و در دید راننده
  • دارای گستردگی و تعداد بالا در سطح شهر 
  • کمک به زیباسازی معابر شهری و …

اتوبوس‌های شهری

تبلیغات اتوبوس یکی از پرطرفدارترین انواع تبلیغات محیطی است. قرار دادن تبلیغات چاپی روی بدنه اتوبوس‌ها و سایر وسایل نقلیه، در ایستگاه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های قطار، وسیله مهمی برای دستیابی به مخاطبان در هر سن، شغل و درآمد است. وسایل نقلیه، شما را به طیف گسترده ای از مخاطبان می‌رساند. بدلیل وجود طرح‌های بزرگ و رنگارنگ و خلاقانه توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. همچنین در اندازه و مکان تبلیغ انعطاف پذیری زیادی وجود دارد.

انواع تبلیغات محیطی و اتوبوس شهری

امروزه طیف وسیعی از افراد از قشرهای مختلف از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند. معلمان، دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان، کارگران، کاسبان و … از وسایل نقلیه برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند. بدلیل مدت زمانی که در این مکان‌ها حضور دارند زمان کافی برای خواندن آگهی‌های تبلیغاتی را دارند. 

این مطلب بخوانید: چگونه تبلیغات محیطی خلاقانه داشته باشیم؟

هم در داخل اتوبوس و هم با تبلیغ روی بدنه اتوبوس می‌توانید به افراد زیادی دسترسی پیدا کنید. در علائم بیرونی اتوبوس پیام‌های تبلیغاتی برای هزاران نفر در اتومبیل‌ها و همچنین عابران پیاده نشان می‌دهد. اتوبوس‌ها از طریق شهرها و مناطق اطراف حومه شهر، به مراکز خرید، دانشگاه ها، مناطق تجاری، مراکز تفریحی، سوپر مارکت ها، تئاترها و اماکن همایش مسافرت می‌کنند. مشتریان محلی و همچنین بازدیدکنندگان از منطقه شما در معرض پیامها قرار خواهند گرفت.

طراحی بر روی بدنه اتوبوس جذابیت خاصی دارد و باعث جلب توجه بسیاری از افراد می‌شود. شما می‌توانید کل بدنه اتوبوس را با برند و محصول خود پوشش دهید یا می‌توانید بخشی از آن را برای تبلیغ به خود اختصاص دهید. 

عرشه پل ها

یکی از موثرترین انواع تبلیغات بیلبوردی، تبلیغات بر روی عرشه پل‌های عابر پیاده در داخل و خارج از شهر می‌باشد. پل‌های عابر پیاده بدلیل قرارگیری بر روی گذرگاه‌های اصلی و خیابان‌های شلوغ، یکی از تاثیرگذارترین تبلیغات محیطی محسوب می‌شوند. 

با این تفاوت که عرض کم و طول زیادی دارند (تقریبا به اندازه عرض خیابان یا بزرگراه طول دارند). باعث می‌شود تاثیر خاصی بر مخاطبان ایجاد کنند. این نوع تبلیغات در وسط جاده‌ها و درست مقابل دید رانندگان هستند و رانندگان و مسافران می‌توانند براحتی آن را ببینند. به همین دلیل میزان دقت در این تبلیغات بسیار بیشتر از سایر تبلیغات می‌باشد. 

مزایای عرشه پل

از دیگر مزایای تبلیغ بر روی عرشه پل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • تبلیغات بر روی عرشه پل‌ها باعث زیباسازی شهر می‌شود. 
  • جذابیت خاصی را در صنعت تبلیغات ایجاد می‌کند. 
  • از این طریق می‌توانید محصولات و برند خود را به مخاطب معرفی کنید. 
  • نسبت به بیلبوردها ارزانتر و مقرون به صرفه‌تر هستند.
  • بدلیل قرار گیری در مکان‌های پرتردد، توسط افراد مختلفی دیده می‌شوند و تاثیر بسیار زیادی در فروش محصولات و معرفی برند، خواهند داشت.  

لمپوست

لمپوست یک سازه جدید تبلیغاتی است که از میله‌های مستطیل شکل در اندازه 1 در 3 متر ساخته می‌شود که بنر تبلیغاتی را روی آن نصب می‌کنند. معمولا روی تیر چراغ برق‌ها نصب می‌شوند. این سازه قابل اجرا در ابعاد متعدد است و در کنار جاده‌ها و وسط بلوارها بصورت ایستاده قرار داده می‌شوند. بدلیل نظم دقیقی که دارند در زیباسازی شهر نقش موثری دارند. نسبت به سایر المان‌های تبلیغاتی ارزانتر هستند و کارایی بیشتری دارند. 

لمپوست‌ها طیف گسترده‌تری از تبلیغات را شامل می‌شود و به خوبی می‌تواند محصول و برند شما را معرفی کند. از دیگر مزایای آن می‌توان به قابلیت ارتجایی آن اشاره کرد و در مقابل شرایط آب و هوایی مقاوم است. این سازه بسته به محل قرار گیری که در خیابان باشد یا در وسط بلوار، بصورت دو وجهی و چهاروجهی نصب می‌شود.

تلویزیون تبلیغاتی

با پیشرفت تکنولوژی، نوع جدیدی از تبلیغات محیطی را بوجود آمده اند که شامل نمایشگرهایی در شهر هستند. این نمایشگر‌ها یا تلویزیون‌های تبلیغاتی شامل یک LED بزرگ هستند که در آن تبلیغات به نمایش در می‌آید. یکی از ویژگی‌های بارز این نوع از تبلیغات تاثیر بسیار زیاد آن‌ها در زیباسازی شهر است. البته از این المان در فضای بسته هم استفاده می‌شود.

انواع تبلیغات محیطی و تلویزیون تبلیغاتی

امروزه بیلبورد، استرابورد و دیگر تبلیغات جای خود را به تابلوهای روان و تلویزیون‌های تبلیغاتی داده اند. از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به زیبایی بصری و معرفی بهتر محصول و برند اشاره کرد. از آنجا که پیام‌های تصویری با سرعت بیشتری منتقل می‌شوند، می‌توانند برای مخاطبان جذابیت بیشتری داشته باشند. به عبارت دیگر، خواندن و درک پیام‌های نوشتاری به زمان و دقت بیشتری نیاز دارد. در نتیجه پیام از طریق ویدئو و تصویر بسیار سریعتر از حالت نوشتاری منتقل می‌شود و تصویر ذهنی از محصول در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. 

به این مقاله ” مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی ” سر بزنید.

نتیجه گیری

هدف شما از انجام تبلیغات چیست؟ چقدر می‌توانید برای تبلیغات خود هزینه کنید؟ محصول و برند شما در بین مردم چه جایگاهی دارد؟ مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ با پاسخ به این سوال و سوالات دیگر، می‌توانید یکی از انواع تبلیغات محیطی خود را انتخاب کنید. همچنین قبل از انتخاب آن همه جوانب مثبت و منفی آن را بسنجید و سپس اقدام کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید همه این کارها را به مشاور تبلیغاتی خود بسپارید و بهترین نتیجه را کسب کنید. اگربه کمک و راهنمای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با تیم شرکت پرسفید از طریق تماس با ما در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات و مشاهده نمونه کارهای بیشتر، به صفحات نمونه کارها، خدمات و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات