blog مشاور تبلیغات اینترنتی چیست و نقش آن - وظایف یک مشاور تبلیغات اینترنتی - آژانس تبلیغاتی پرسفید

مشاوره تبلیغات اینترنتی

  • تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
مشاوره تبلیغات اینترنتی

شما چقدر با تبلیغات اینترنتی و انواع تبلیغات آنلاین آشنا هستید؟ آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که از یک مشاور تبلیغات اینترنتی برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید؟ آیا می‌دانید یک مشاور بازاریابی چگونه می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند؟ ‌

اینترنت ابزاری مهم برای بازاریابی در دنیای امروز است. به همین دلیل مشاغل بزرگ می‌دانند که چگونه یک مشاور تبلیغات اینترنتی می‌تواند در توسعه تجارت به آنها یاری رساند و آن‌طور که می‌خواهند کسب و کار خود را توسعه دهند. با توجه به اینکه بسیاری از صاحبان مشاغل نمی‌دانند چگونه به طور مؤثر با نیازهای بازاریابی دیجیتال خود مقابله کنند، مشاوره بازاریابی نقش بسیار مهمی پیدا می‌کند.

در هر تجارتی به مشاوران بازاریابی ماهر و با تجربه نیاز است. مشاورانی که با روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین و شبکه‌های اجتماعی به خوبی آشنا هستند. مشاوران بازاریابی به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند که به صاحبان مشاغل کمک می‌رساند تا ارتباطی بین کسب و کار و دنیای آنلاین ایجاد و محصولات، خدمات و برند تجاری خود را به روشی مناسب معرفی کنند.

آیا می‌دانید که یک مشاور بازاریابی دیجیتال در واقع چه کاری انجام می‌دهد؟ با همراه باشید تا نقش مشاور و اهمیت آن در توسعه کسب و کارهای اینترنتی را مورد بررسی قرار دهیم.

نقش مشاور تبلیغات اینترنتی 

یک مشاور تبلیغات اینترنتی ، شخصی است که دارای مهارت بسیار زیاد در بازاریابی آنلاین است. یک مشاور می‌داند چگونه به روش‌های صحیح، مصرف کنندگان را هدف قرار دهد تا بتواند نتایج مورد نیاز یک تجارت را کسب کند.

مشاور تبلیغات اینترنتی و نقش آن

آنچه یک مشاور بازاریابی انجام می‌دهد کار با مشاغل است. از شرکت‌های نوپا گرفته تا شرکت‌های بزرگ، برای نگه داشتن مشتری‌های موجود و جذب بهتر مشتریان جدید، راه‌کارهایی ارائه می‌دهند. یک مشاور بازاریابی با تحلیل کسب و کارها، پتانسیل بازار را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. سپس یک استراتژی بازاریابی ایجاد می‌کند که به وسیله آن صاحبان مشاغل می‌توانند به اهداف خود برسند.

مسئولیت مشاوران بازاریابی

در زیر برخی از مسئولیت‌هایی که مشاوران بازاریابی می‌توانند به عهده بگیرند، آورده شده است:

  • فرصت‌های جدیدی را برای مشاغل پیدا و افراد جدیدی را جذب می‌کنند.
  • روش‌های بازاریابی موجود، را ارزیابی می‌کنند و بهترین روش را در تبلیغات استفاده می‌کنند. 
  • جایگاه برند شرکت را بهبود می‌بخشند.
  • تعامل و ارتباط مشتری را بهبود می‌دهند. یک ابزار عالی برای این کار، ایجاد کمپین رسانه‌های اجتماعی است که می‌تواند بسترهای مختلف رسانه‌های اجتماعی را درگیر کند. 
  • هماهنگی بین محتوا، وبلاگ و صفحات فرود وب سایت، با استفاده از سئو برای اطمینان از اینکه محتوای صفحات و وب سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بندی بالایی دارند.
  • مدیریت کمپین‌های بازاریابی از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی موبایل و بازاریابی محلی را انجام می‌دهند.
  • برای نظارت بر موفقیت و اطمینان از دستیابی به نتایج بهینه، از تجزیه و تحلیل‌ها استفاده می‌کنند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول.

مسئولیت‌های یک مشاور بازاریابی تنوع زیادی دارد. به دلیل اینکه در بسیاری از مهارت‌های بازاریابی و تجارت تخصص دارند. حال سوال اینجاست که چه مشاغلی می‌توانند از مشاوره تبلیغات اینترنتی بهره ببرند؟

مشاغلی که می‌توانند از همکاری با یک مشاور بازاریابی بهره‌مند شوند، شرکت‌هایی هستند که:

  • می‌خواهند باشگاه مشتریان خود را گسترش داده و رشد دهند.
  • می‌خواهند اهداف بازاریابی قوی و کاملاً مشخص داشته باشند.
  • یک برنامه بازاریابی قوی می‌خواهند که روی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت متمرکز باشد.
  • برای بهبود شانس موفقیت به تحلیل کسب و کار خود احتیاج دارند.
  • می‌خواهند روابط با مشتریان موجود و جدید را بهبود بخشند.
  • می‌خواهند به بازارهای جدید راه پیدا کنند تا با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنند.

وظایف یک مشاور تبلیغات اینترنتی

در ادامه به دو مورد از وظایف یک مشاور تبلیغات اینترنتی اشاره می‌کنیم:

مشاور تبلیغات اینترنتی و وظایف مهم آن

تبلیغات مجازی

یکی از کارهایی که یک مشاور تبلیغاتی انجام می‌دهد، انجام تبلیغات مجازی است. انتشار هرگونه محتوا و تصویر در جهت معرفی و فروش محصول یا خدمات در فضای اینترنت را تبلیغات مجازی می‌گویند. تنوع تبلیغات مجازی بسیار زیاد است و هر روز هم به آنها افزوده می‌شود. از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به راه اندازی وب سایت، تبلیغ در فضای وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا و غیره اشاره کرد. بسته به نوع تجارت می‌توانید یکی از راه‌های انجام تبلیغات مجازی را انتخاب و کسب و کار خود را توسعه دهید. 

این مطلب را حتما مطالعه کنید: تبلیغات اینترنتی از طریق وب چگونه انجام می‌شود؟

قابل ذکر است که با توجه به افزایش روز افزون کاربران اینترنت، تاثیر تبلیغات در فضای مجازی بسیار بیشتر از محیط واقعی است. با این اوصاف مشخص می‌شود که چرا تبلیغات مجازی به نفع کسب‌و‌کارها است. 

یکی از محبوب‌ترین رسنه‌های مجازی، اینستاگرام است. اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغات و توسعه کسب و کارها و افزایش مشتریان است. بیشتر کاربران که صاحب کسب و کار هستند، تبلیغات خود را در اینستاگرام انجام می‌دهند. تا جایی که بیشتر سازمان‌ها و مراکز دولتی، بانک‌ها، مراکز درمانی و افراد مشهور در این رسانه حضور دارند. 

برنامه توسعه کسب و کار اینترنتی

برنامه توسعه کسب‌وکار اینترنتی، مجموعه‌ای از ایده‌ها، خلاقیت‌ها و فعالیت‌هایی است که برای بهبود و توسعه یک تجارت می‌توان انجام داد. مشاور با تحلیل کسب و کار می‌تواند کمک موثری به صاحبان مشاغل کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر، این مطلب را مطالعه کنید: طرح توجیهی (business plan) کسب و کار اینترنتی

مراحل برنامه توسعه کسب و کار اینترنتی شامل موارد زیر است: 

  • تحلیل کسب و کار
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • هدایت مخاطبان به وب سایت و کسب و کار اینترنتی 
  • معرفی برند و محصولات یا خدمات
  • تبدیل کاربران به مشتری
  • ترغیب و تشویق مشتری برای خرید و استفاده از خدمات
نتیجه گیری

برای مشاغل، استفاده از یک مشاور بازاریابی دیجیتال می‌تواند به آنها کمک کند تجارت خود را گسترش دهند و به سمت بازارهای جدید حرکت کنند، موفقیت خود را بهبود بخشند و درآمد خود را افزایش دهند. برای مشاغلی که مهارت و دانش کافی برای رفع نیازهای بازاریابی دیجیتالی خود ندارند، کار با یک مشاور دیجیتال باعث می‌شود برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود از یک استراتژی قوی برخوردار شوند و به پیشرفت آنها کمک کند. 

نکته آخر اینکه، یک مشاور تبلیغات اینترنتی زمان زیادی را برای پیشرفت کار شما می‌گذراند تا بتوانید روی کاری که دوست دارید و در انجام آن عالی هستید متمرکز شوید. اگر ایده‌هایی برای بازاریابی خود دارید، با آژانس تبلیغاتی پرسفید تماس بگیرید تا ما این ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کنیم. در صورت تمایل برای دسترسی آسان، اینستاگرام ما را دنبال کنید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات