مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی
- تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
- نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
وقتی به تبلیغات محیطی فکر میکنید اولین چیزی که به ذهن شما میرسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن میرسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاههای اتوبوس، دستگیرههای اتوبوس، بدنه اتوبوسها، تاکسیها، مراکز خرید، نیمکتها، قطارها، باجههای تلفن و حتی خطوط حملونقل جز مکانهای تبلیغات محیطی به شمار میروند. در ادامه مقاله موضوعی راجع به مزایا و معایب تبلیغات محیطی را برای شما کاربران عزیز آماده کردیم. امیدوارم خواندن این مقاله برای شما مفید باشد.
مهمترین مزایا و معایب تبلیغات محیطی
گاهی اوقات بهعنوان تبلیغات خارج از خانه نیز از آن یاد میشود. امروزه مردم وقت بیشتری را خارج از خانه میگذرانند و بنابراین تبلیغات در فضای باز پتانسیل بالایی برای دستیابی به مصرفکنندگان دارد. با این کار مردم کنجکاوی بیشتر به تحقیقی در مورد مزایا و معایب تبلیغات محیطی می پردازند. برای اطلاعات بیشترمیتوانید به مقاله مزایا و معایب هرکدام از متریال های تبلیغات محیطی سر بزنید.
مزایای استفاده از تبلیغات محیطی
مزایای استفاده از تبلیغات محیطی تقریباً نامحدود است. ما در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم.
1- تبلیغات محیطی تأثیر بسیار زیادی دارد
برخلاف سایر رسانهها، تبلیغات در فضای باز نیازی به دعوت ندارد. تبلیغات محیطی بخشی از محیط است؛ بنابراین نمیتواند مانند تلویزیون و رادیو خاموش شود. بیننده هیچ کنترلی در مورد اینکه آیا آن را بیند یا خیر، ندارد. برای مدتزمان طولانی میتواند آن را در خارج از خانه مشاهده کند.
بنابراین نیازی به رقابت با سایر تبلیغات مانند رسانههای دیگر نیست. تبلیغات بزرگ در فضای باز، اغلب در اندازههای بزرگ چاپ میشوند. آنها همچنین خلاق و رسا هستند و باعث جلبتوجه بیشتری در بین مصرفکنندگان میشوند.
2- تبلیغات بیرونی میتواند بسیار اثربخش باشد
یکی از مزایای استفاده از تبلیغات محیطی دستیابی به تعداد وسیعی از مخاطبان است. این یک بستر بازاریابی عالی برای برندها یا مشاغلی است که سعی در دستیابی به مخاطبان گستردهتری دارند. تبلیغات محیطی عمومی است و به مصرف کنندگانی دسترسی دارد که دستیابی به آنها گاهی دشوار است. مانند کاربران جوان، مشاغل شلوغ و مصرف کنندگان کم درآمد که ممکن است به رسانههای دیجیتال دسترسی نداشته باشند.
بنابراین تبلیغات در فضای باز راهی عالی برای دستیابی به آنها است. علاوه بر این باتوجهبه تحقیقات انجام شده در این زمینه، تبلیغات محیطی اغلب میتواند افزایش فروش شود. میتوانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله نکات تبلیغات محیطی مراجعه کنید.
3- تبلیغات محیطی رسانههای جذابی هستند
تبلیغات محیطی برخلاف اکثر رسانه ها، در فضای باز توسط مصرف کنندگان مورد پسند واقع میشود. بیشتر افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنند مانند مترو، اتوبوس و تاکسی، از تبلیغات آنها برای خرید استفاده میکنند. بدلیل اینکه این افراد زمان کافی برای دیدن تبلیغات را دارند.
4- تبلیغات خارج از خانه میتواند با رسانههای دیگر همکاری کند
کمپین تبلیغات محیطی میتوانند به بهترین وجه با رسانههای دیگر کار کند. تأثیر و دسترسی تبلیغات در فضای باز بیشتر است و میتواند پیام مصرفکننده را در رسانههای دیگر یادآوری کند.
5-رویکردی تازه و خلاقانه
با تبلیغات در فضای باز برندها و شرکتها میتوانند یک رویکرد تازه و خلاق برای دستیابی به مصرفکنندگان بیشتر داشته باشند.
6- تضمین دیدهشدن
با قراردادن تبلیغات در مکانهای مناسب و جاهایی که دید خوبی دارند، به طور شبانهروزی میتواند در دید عموم مردم قرار بگیرند.
7- دیدهشدنهای مکرر
معمولاً در طی روز چندین بار در معرض دید مصرفکنندگان قرار میگیرند که منجر به افزایش جذب مخاطب میشود.
8- انعطافپذیری جغرافیایی
انجام تبلیغات قوانین خاص خود را دارد. همه مکانها نمیتوان تبلیغ کرد. هرجا که قوانین اجازه ده میتوان تبلیغ کرد. در فضای باز، در بزرگراه ها، در نزدیکی فروشگاهها یا روی بیلبوردهای سیار تبلیغات.
9- خلاقیت
بهترین تبلیغات محیطی میتواند بسیار خلاقانه باشد. چاپهای بزرگ، رنگها و سایر عناصر بسیار جلبتوجه میکنند.
10- توانایی ایجاد آگاهی
تبلیغات محیطی با طراحی ساده و روان برای مخاطب کاملاً قابلفهم هستند و آگاهی مردم را به سطح بالاتری میرساند.
11- کارایی
تبلیغات محیطی هزینهای بسیار کمتر از تبلیغات در رادیو و بهمراتب کمتر از تلویزیون، مجلات و روزنامهها دارد که میتواند یکی از مزایای تبلیغات محیطی به شمار رود.
12- قابلیتهای تولید
فن آوریهای مدرن باعث افزایش ظرفیت تبلیغات محیطی شده اند.
معایب استفاده از تبلیغات محیطی
درعینحال، محدودیتهایی در تبلیغات محیطی نیز وجود دارد که بسیاری از آنها به مزایای آن مربوط میشود. در زیر به معایب استفاده از تبلیغات محیطی میپردازیم:
1- انتقال اطلاعات محدود است. یکی از معایب استفاده از تبلیغات محیطی، این است که مدتزمان قرارگرفتن مخاطب در معرض تبلیغات محیطی کوتاه است؛ بنابراین پیامها به چند کلمه و یا تصویری ساده باید محدود شوند. استفاده از جملات طولانی بهاحتمال زیاد مؤثر نیست.
2- اثر تبلیغات محیطی را نمیتوان بهراحتی اندازهگیری کرد.
3- تبلیغات در فضای باز فقط میتواند جلوههای بصری ایجاد کند.
4- تبلیغات محیطی به خودی خود کافی نیست. این فقط میتواند مکمل سایر رسانههای تبلیغاتی باشد.
5- اگرچه توجه به تبلیغات محیطی زیاد است ولی جای تردید دارد که آیا مقدار عملکرد بالایی را ارائه میدهد یا خیر.
6- تبلیغات محیطی یک رسانه متوسط محسوب میشود. گاهی اوقات، 2-3 ثانیه میتواند نظر خواننده را جلب کند.
7- پیامها باید کوتاه باشند تا در آن زمان کوتاه چندثانیهای، مخاطب در حال حرکت، بتواند آنها را بخواند.
8- زمان کوتاه برای استفاده از تبلیغات محیطی مفید واقع نمیشود. یکی دیگر از معایب استفاده از تبلیغات محیطی این است که تبلیغ حداقل باید 3 ماه در همان مکان بماند تا نتیجه بدهد.
نتیجهگیری
تبلیغات محیطی یکی از موثرترین راهها برای توسعه کسب و کارها محسوب میشود. با توجه به مزایا و معایب تبلیغات محیطی ، انواع تبلیغات محیطی نیز مختلف و متنوع است. هزینه بسیار کمی که نسبت به بقیه رسانهها دارد، جلوه بصری بسیار زیبا که به زیباسازی شهر هم کمک میکند و خیلی مزایای دیگر، آن را به یکی از محبوبترین رسانههای تبلیغاتی در سطح کشور تبدیل کرده است.
در این مقاله مزایا و معایب تبلیغات محیطی گفته شده است. اگر به یکی از مزایای ذکر شده در بالا علاقهمندید، امروز با ما تماس بگیرید. میتوانیم به شما در تبلیغات محیطی کمک کنیم. ما میتوانیم شما را در انجام تبلیغات محیطی و استفاده بهینه از بودجه خود به بهترین نحو ممکن هدایت کنیم. برای دسترسی بیشتر میتوانید اینستاگرام ما را دنبال کنید.
21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری
اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر
در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]
نکات مهم بسته بندی
بسته بندی یکی از زیر مجموعههای بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبهی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن میباشد .
مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی
وقتی به تبلیغات محیطی فکر میکنید اولین چیزی که به ذهن شما میرسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن میرسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاههای اتوبوس، دستگیرههای اتوبوس، بدنه اتوبوسها، […]