blog نکات مهم در تبلیغات محیطی کدام هستند؟ روش های تبلیغاتی در فضای باز - آژانس تبلیغاتی پرسفید

نکات مهم در انتخاب تبلیغات محیطی

  • تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
نکات مهم در تبلیغات محیطی

آیا تابه‌حال برای توسعه کسب‌وکار خود از تبلیغات محیطی استفاده کرده‌اید؟ آیا می‌دانید برای داشتن بهترین تبلیغات محیط موفقیت‌آمیز چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ چه چیزی باعث مؤثر بودن یک تبلیغ می‌شود؟ نیز از برجسته ترین نکات مهم در تبلیغات محیطی چه می‌دانید؟

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین راه‌ها برای فروش محصولات و خدمات است. تبلیغات محیطی مناسب، روشی عالی برای تأثیر بر مخاطبان به طور مداوم و در مقیاس بزرگ است. بااین‌وجود، جلب‌توجه مصرف‌کننده بسیار دشوار است. به همین دلیل مهم است که بدانیم چگونه به طور مؤثر از تبلیغات محیطی استفاده کنیم.

بازاریابی در فضای باز باید به‌گونه‌ای باشد که در مدت‌زمان کم جایگاه برند شما را ارتقا دهد و محصول را به مشتری معرفی کند؛ بنابراین، مهم است که پیامی را که از طریق این نوع تبلیغات ارسال می‌کنید کوتاه و قابل‌درک باشد. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در تبلیغات محیطی و انتخاب فضای مناسب برای انجام تبلیغات را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

روش‌های تبلیغاتی در فضای باز

تبلیغ در فضای باز راهی ساده برای معرفی محصول و بالابردن جایگاه برند شما محسوب می‌شود. انجام تبلیغات محیطی به روش صحیح امری ضروری و بسیار مهم است. زیرا روزانه در معرض دید صدها هزار نفر قرار می‌گیرند. معمولاً بسیار سریع و تأثیرگذار هستند. متداول‌ترین شکل رسانه‌های فضای باز شامل موارد زیر است:

نکات مهم در تبلیغات محیطی در فضای باز

  • تبلیغات بیلبورد داخل شهر و کنار جاده‌ها
  • استرابوردها و استندها
  • ایستگاه‌های اتوبوس، کیوسک و غرفه‌های تلفنی
  • صفحه‌های دیجیتالی در جایگاه‌های بنزین و سایر اماکن عمومی، بدنه اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن
  • حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مترو و قطار
  • بیلبوردهای موبایل
  • موبایل و وب‌سایت‌ها
  • استفاده از کدهای QR
  • برنامه‌هایی مانند اسنپ چت و اینستاگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی

تاکتیک‌ها و اساسی ترین نکات مهم در تبلیغات محیطی 

در اینجا 4 نکته اساسی از نکات مهم در تبلیغات محیطی را که برای شروع کار در ایجاد یک آگهی تبلیغاتی مؤثر و چگونگی تبلیغ کردن ضروری است؛ مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1- برای ایجاد یک استراتژی موفق، برنامه ریزی کنید

برنامه‌ریزی، مانند هر برنامه بازاریابی، یک اصل اساسی برای ایجاد یک آگهی موفق در فضای باز است. مخاطبان خود را شناسایی و هدف تبلیغ را تعیین کنید. با چه پیامی می‌خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید؟ کجا؟ و برای چه مدت؟

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، ابزارهایی در اختیار ما قرار گرفته است تا استراتژی، زمان‌بندی و قراردادن تبلیغات محیطی را به ما اطلاع دهند. قابلیت‌های جدید در نحوه جمع‌آوری، پردازش و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به ما امکان می‌دهد مخاطبان را بادقت بیشتری شناسایی کنیم، تقسیم کنیم و هدف قرار دهیم.”

2- مکان‌های استراتژیک را شناسایی کنید

بعد از شناسایی مخاطبان خود، باید بررسی کنید که مخاطبان هدف شما در چه زمانی و در کدام مکان‌ها بیشتر حضور دارند. سپس مکان جغرافیایی فضای تبلیغاتی مناسب برای نصب آگهی‌های تبلیغاتی خود را تعیین کنید. رزرو موقعیت جغرافیایی فضای تبلیغاتی از نظر استراتژیک بهترین راه برای تضمین موفقیت تبلیغات محیطی است. همچنین بیشترین بازده را با حداقل هزینه فضای تبلیغاتی به شما می‌دهد.

3- از تصاویر و متن جذاب و گیرا استفاده کنید

ازآنجاکه تصاویر سریع‌تر از متن پردازش می‌شوند؛ تصاویر مناسب برای تبلیغات موفق و نیز از نکات مهم در تبلیغات محیطی هستند. برای دستیابی به مخاطبان خود، باید درحالی‌که از متن تبلیغاتی مؤثر استفاده می‌کنید، تصاویری را انتخاب کنید که در محیط شلوغ شهری به‌خوبی دیده شوند. تصویری که پیام شما را به‌وضوح به مخاطب انتقال دهد و جایگاه برند شما را ارتقا دهد.

هنگام انتخاب فونت متن، اطمینان حاصل کنید که اندازه فونت شما به‌اندازه کافی بزرگ و واضح است که سریع خوانده شود. فونت‌ها و رنگ‌های خاصی برای متن وجود دارد که چشم انسان پردازش آن را آسان‌تر می‌کند.

نوشتن نسخه تبلیغی شاید سخت‌ترین قسمت طراحی یک آگهی محیطی باشد. توصیه کلی این است که متن را در شش کلمه یا کمتر خلاصه کنید. به یاد داشته باشید اگر نیاز به ارسال پیام پیچیده‌تری دارید یا می‌خواهید مکالمه‌ای را با مصرف‌کنندگان داشته باشید، از شیوه‌های دیگر تبلیغ مانند وب‌سایت‌ها استفاده کنید.

4- تبلیغات محیطی خود را با رسانه‌های اجتماعی ادغام کنید

تأثیر یک آگهی تبلیغاتی بیلبورد هنگام استفاده در کنار رسانه‌های اجتماعی می‌تواند ده برابر شود. به‌سادگی می‌توانید با انتخاب یک هشتگ منحصربه‌فرد آن را در رسانه‌های اجتماعی به نمایش درآورید.

ازآنجاکه تبلیغات در فضای باز همچنان با فناوری دیجیتال ادغام می‌شود؛ فرصت‌هایی که ارائه می‌دهد، به طور فزاینده‌ای هیجان‌انگیز می‌شود. دسترسی آسان به اطلاعات محصول، تصمیمات خرید را به طور مؤثری افزایش می‌دهد. سیستم‌های رزرواسیون آنلاین سهولت دسترسی به مشاغل با بودجه‌های کم را فراهم می‌کنند. لینک به رسانه‌های آنلاین، میزان دسترسی و تأثیر تبلیغات خارج از کشور را به‌خوبی امکان‌پذیر می‌کند.

موقعیت جغرافیایی فضای تبلیغاتی

تبلیغات محیطی خلاقانه راهی مناسب برای ارتباط با مخاطب است. حتی اگر یک آگهی به‌خوبی طراحی شده باشد ولی در مکان نامناسبی نصب شود، با شکست مواجه می‌شود. برای موفقیت در تبلیغات محیطی، باید آنها را در مکان مناسب قرار دهید. موقعیت جغرافیایی فضای تبلیغاتی نقش مهمی در تعیین موفقیت در تبلیغات دارد.

درحالی‌که بازاریابی دیجیتال به‌سرعت درحال‌رشد است، تبلیغات محیطی توسط صاحبان مشاغل مورد غفلت قرار می‌گیرند. زیرا آنها فکر می‌کنند نمی‌توانند بازدهی مثبتی داشته باشند. درعین‌حال، این تصور وجود دارد که تابلوهای تبلیغاتی بسیار گران هستند و هزینه فضای تبلیغاتی زیادی دارند. این لزوماً درست نیست. در حقیقت، بیلبوردها و سایر تابلوهای تبلیغاتی می‌توانند بسیار سودآور باشند. اما برای داشتن یک جایگاه موفق، ابتدا باید هنگام انتخاب آگهی ایده‌آل خود، مکان را ارزیابی و تجزیه کنید. مشخص شده است که مکان در نحوه مشاهده و درک بیلبورد توسط یک هدف تأثیر می‌گذارد.

بهترین موقعیت جغرافیایی فضای تبلیغاتی

بیایید در مورد بهترین موقعیت جغرافیایی فضای تبلیغاتی که از نکات مهم در تبلیغات محیطی است، صحبت کنیم، جایی که در معرض دید اکثر مردم باشد. در این صورت است که شما مخاطبان مناسب را جذب خواهید کرد.

• نزدیکی مدارس: اگر برند و محصول شما مربوط به جمعیت جوان باشد، بهترین فضای تبلیغاتی نزدیکی به مدارس خواهد بود. قراردادن بیلبورد در این مکان‌های مهم اطمینان حاصل خواهد کرد که مخاطبان هدف شما در حال دیدن آنها هستند و برای محصولات و خدمات شما ارزش قائل می‌شوند.

• در نزدیکی ساختمان‌های اداری: اگر برند یا محصولی دارید که برای کارمندان اداری مناسب است، پس بهترین فضای تبلیغاتی در نزدیکی ساختمان‌های اداری است. ارسال آگهی در نزدیکی ساختمان‌های اداری این امکان را به شما می‌دهد تا مشتریان با آخرین اطلاعات در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، به‌روز شوند. این مکان نه‌تنها باعث جذب کارمندان می‌شود، بلکه ارباب‌رجوع آنها را نیز به سمت خود جلب می‌کند. تمام این چشم‌هایی که آگهی تبلیغاتی را مشاهده می‌کنند، مخاطبین فضای تبلیغاتی هستند.

• در نزدیکی پایانه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های قطار: پایانه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های قطار فضای تبلیغاتی محبوب برای تبلیغات محیطی است. زیرا مکان‌هایی با ترافیک مداوم هستند. اگر محصول شما جذابیت گسترده‌ای داشته باشد و فقط برای یک جمعیت خاص در نظر گرفته نشده باشد، حمل‌ونقل عمومی گزینه بسیار خوبی است.

• در نزدیکی هتل‌ها و مراکز تجاری دیگر: نقاط تجاری و توریستی، به‌ویژه مناطقی که در مرکز شهرها قرار دارند، مکان‌های اصلی تابلوهای تبلیغاتی هستند.

• بزرگراه و آزادراه‌ها: جاده‌هایی که بیشترین ترافیک را به خود می‌بینند، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها هستند. مخاطبین فضای تبلیغاتی این مکان‌ها، طیف گسترده‌ای از رانندگان هستند که از جاده‌ها عبور می‌کنند.

نصب تبلیغات محیطی

در ادامه نکات مهم در تبلیغات محیطی که باید در نصب تبلیغات مدنظر قرار دهید تا هزینه فضای تبلیغاتی صرف شده به هدر نرود، را شرح می‌دهیم:

نکات مهم در تبلیغات محیطی و نصب تبلیغات محیطی

زاویه دید

زاویه دید از نکات مهم در تبلیغات محیطی است. یک عامل مهم در ساختن آگهی تبلیغاتی و ایجاد ذهنیت در مصرف‌کنندگان، اطمینان از این است که در مکانی قرار بگیرد که آن را ببینند. اگر یک بیلبورد در پشت علائم توقف و سایر تابلوهای راهنمایی‌ورانندگی، درختان یا مکان دیگری قرار داده شود، مانع دید مناسب خواهد شد. در نتیجه باعث ایجاد شکست در فرصت‌های تبلیغاتی می‌شود. اگر یک بیلبورد چشم‌انداز مناسبی نداشته باشد، هزینه فضای تبلیغاتی شما به هدر می‌رود. 

در فاصله قابل خواندن

اطمینان حاصل کنید که آگهی تبلیغاتی شما به‌اندازه کافی نزدیک است که افراد بتوانند آن را بخوانند. آگهی شما باید از حداقل 50 متر تا مکانی که مخاطب در آن قرار دارد به‌راحتی قابل خواندن باشد. علاوه بر این، ابعاد فضای تبلیغاتی و ارتفاع را در نظر بگیرید. اگر یک بیلبورد خیلی بالا یا خیلی پایین باشد، هدف تعیین شده برآورد نمی‌شود.

تعداد ترافیک

تابلوهای تبلیغاتی در یک جاده پرمسافر یکی از تبلیغات موثر در رقابتی است و مخاطب بیشتری جذب می‌کنند. در مورد تعداد ترافیک منطقه موردنظر برای قراردادن آگهی خود تحقیق کنید. هرچه تعداد ترافیک بیشتر باشد، چشم بیشتری تبلیغات شما را می‌بیند.

فضای تبلیغاتی مخاطبین

هرکسی هدف اصلی تبلیغات شما نخواهد بود؛ بنابراین مهم است که مستقیماً مخاطبین فضای تبلیغاتی خود را بررسی کنید. هنگامی که درک کاملی از آمار جمعیتی مخاطب از قبیل سن، جنس، تحصیلات، وضعیت روابط و درآمد متوسط داشته باشید، می‌توانید یک مکان ایده‌آل را انتخاب کنید.

در دسترس بودن

انتخاب مکانی نزدیک به محل کار شما دسترسی آسان مخاطبان را فراهم می‌کند. این امر به‌ویژه در مورد اغذیه سراها و رستوران‌ها بسیار مهم است. اگر هدف شما هدایت بیننده به محل کار شماست، منطقی است که بیلبورد خود را در نزدیکی مشاغل خود قرار دهید.

در نهایت اینکه اگر آگهی تبلیغات محیطی شما در فضای تبلیغاتی مناسبی قرار نگرفته باشد، ممکن است چندین اشتباه اتفاق افتد:

  1. هیچ‌کس آن را نمی‌بیند.
  2. همه آن را می‌بینند، اما آنها نمی‌توانند آن را بخوانند.
  3. افرادی که آن را می‌بینند مخاطب هدف شما نیستند.

نتیجه‌گیری

تابلوهای تبلیغاتی راهی عالی برای دسترسی به مخاطبان انبوه در مدت زمانی کوتاه است. اما بسیار مهم است که شما یک برنامه‌ریزی اصولی برای تعیین موقعیت جغرافیایی فضای تبلیغات مناسب انجام دهید. نکات مهم در تبلیغات محیطی را به خاطر داشته باشید و مکانی را انتخاب کنید که مخاطب موردنظر شما را داشته باشد. با این روش پیام خود را با موفقیت به مخاطب می‌رسانید. قبل از تعیین هدف، مخاطبان موردنظر خود را باتوجه‌به فاکتورهای مختلفی از جمله سن، تحصیلات، جنسیت، درآمد متوسط و وضعیت روابط، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهید و سپس ابعاد فضای تبلیغاتی و مکان‌های مناسب را براین‌اساس انتخاب کنید.

در صورتی اگر سوال یا پیشنهاداتی دارید میتوانید با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را دریافت کنید. برای دسترسی آسان، اینستاگرام ما را دنبال کنید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات