blog سرعت لود سایت چیست و هدف و راه حل های آن کدام است؟ شرکت تبلیغاتی پرسفید

نکاتی در مورد بارگذاری سریع تر وب سایت

  • تاریخ نشر : مهر ۲۲, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
سرعت لود سایت

زمانی که بحث بازاریابی و کسب‌وکار به میان می‌آید، تضمین شرایط مناسب کاری به منظور حضور برجسته در بازارهای آنلاین از اهمیت بسیاری برخوردار است. به منظور دستیابی به این هدف، داشتن یک وب‌سایت و ابزارهای مهم آن مثل سرعت لود سایت و … از بایدها محسوب می‌شود. وب‌سایت می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای عالی برای بازاریابی و کسب‌وکار شما محسوب شود. اما داشتن یک وب‌سایت برای کسب‌وکار، در صورتی که بازدیدکننده‌ای برای آن وجود نداشته باشد چه فایده‌ای دارد؟

بخوانید: چگونه یه سایت پر بازدید طراحی کنیم؟

سرعت لود سایت

به منظور اینکه کسب‌وکار شما بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که افراد به صورت منظم به وب‌سایت شما سر می‌زنند. ممکن است راه‌های متفاوتی برای اطمینان از این شرایط وجود داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این راه‌ها مطمئنا چگونگی طراحی وب‌سایت شما می‌باشد.

هدف اولیه‌ی یک استراتژی برنامه‌ریزی شده برای طراحی یک وب‌سایت این است که یک تجربه‌ی کاربری منحصربه‌فرد ایجاد کنید. این تجربه باید بی‌نظیر باشد و باعث بازگشت بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما گردد. به منظور دستیابی به این هدف، داشتن وب‌سایتی که به سرعت بارگذاری شود از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما چطور می‌توانید در طراحی وب‌سایت خود تغییراتی ایجاد کنید که به موجب آن بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید؟

راه حل های سرعت لود سایت

وب‌سایت خود را سبک‌تر کنید

این اولین کاری است که باید انجام دهید. یکی از دلایل اصلی بارگذاری‌های طولانی، وجود مطالب سنگین در وب‌سایت است. شما باید این مطالب را از وب‌سایت خارج کنید. به یاد داشته باشید، هرچه وب‌سایت کوچک‌تر باشد، سرعت لود سایت افزایش پیدا می‌کند. اگر تصاویر و ویدیوهایی وجود دارند که مطلقا به محتوای مطالب شما ارتباطی ندارند، بلافاصله آن‌ها را از وب‌سایت خود خارج کنید.

مطالعه کنید: ۵ فریم ورک برتر طراحی ظاهر وب سایت

حذف مطالبی که مورد نیاز نیستند مطمئنا یکی از سخت‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. بنابراین، با دقت پیش بروید. سعی کنید مطالب و محتوایی که واقعا به وب‌سایت شما ارزش می‌بخشند را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مطالبی که مورد نیاز نیستند و ارزشی به شما و یا بازدیدکنندگان اضافه نمی‌کنند را از وب‌سایت خود حذف می‌کنید.

صفحات بزرگ و طولانی را به چندین صفحه‌ی کوچک‌تر و کوتاه‌تر تقسیم کنید

چرا امروزه وب‌سایت‌ها بسیار کند شده‌اند؟ یکی از دلایل اولیه کاهش سرعت لود سایت ، افزایش اندازه‌ی صفحات وبسایت است. آیا بیشتر صفحات وب‌سایت شما بسیار طولانی هستند؟ به همین دلیل مطمئنا به زمان بیشتری برای بارگذاری نیاز دارند. تنها یک راه برای کمک به این شرایط وجود دارد. کافی است که صفحات طولانی را به چندین صفحه تقسیم کنید که از طول کمتری برخوردار هستند.

انجام این کار به شما کمک می‌کند تا اسکرول بار (نوار پیمایش عمودی) بسیار بلندی که در کنار صفحه وجود دارد، را حذف کنید. به علاوه، امروزه محدوده‌ی توجه بیشتر افراد نسبتا کوتاه است. داشتن صفحات متعدد با اطلاعات کمتر در هر صفحه به شما کمک می‌کند تا به شکل قابل‌توجهی توجه این افراد را به سمت وب‌سایت خود جلب کنید.

مطالعه کنید: برای داشتن یک وبسایت، چه قالبی مناسب تراست؟

از یک سورس کد برای تمامی صفحات استفاده کنید

آیا وب‌سایت شما از یک اسکریپت یکسان برای تمامی صفحات برخوردار است؟ اگر برای هر صفحه از اسکریپت‌های جداگانه استفاده کنید، وب‌سایت شما باید هر بار در زمان بارگذاری به خواندن آنها بپردازد که زمان زیادی برای این کار مورد نیاز است. سعی کنید تا از یک سورس کد برای تمامی صفحات استفاده کنید. این مسئله به شما اطمینان می‌بخشد که کدها در حافظه نهان (Cache) ثبت می‌شوند.

سرعت لود سایت و سورس کد

بنابراین، دیگر نیازی به زمانی برای بارگذاری اسکریپت‌ها نیست. این مسئله به بارگذاری سریع‌تر صفحه‌ی وب‌سایت کمک می‌کند.

کدنویسی صحیح و تمیزی را برای گوگل انجام دهید

زمانی که نوبت به کدنویسی می‌رسد، باید آن را به درستی و بدون اشتباه انجام دهید. لازم است که JavaScript را به درستی بنویسید. اطمینان حاصل کنید که تصاویر بیش از اندازه بزرگ نباشند. باید به مشخصه‌های مختلف در طراحی وب‌سایت برای صفحات خود نیز توجه کنید. دلیل اصلی آن این است که گوگل به کدنویسی‌های صحیح وتمیز علاقه‌مند است.

با دنبال کردن این مراحل، شما قادر خواهید بود تا از نظر SEO به وب‌سایت خود کمک کنید. در این صورت وب‌سایت شما بر اساس موتورهای جستجوی گوگل و پس از جستجو با کلمات کلیدی مرتبط می‌تواند در صفحه‌ی نتایج، در بالاترین رده قرار بگیرد و بدین صورت ترافیک بیشتری را تولید ‌کند. همچنین ایجاد کدهای هوشمندانه از اهمیت بسیاری برخوردارند تا بدین وسیله شما بتوانید اطمینان حاصل کنید که این کدها به راحتی به وسیله‌ی موتورهای جستجو خوانده می‌شوند. HTML باید به اندازه‌ی کافی ساده باشد. همچنین حذف اسکریپت‌های تکراری به منظور بارگذاری سریع‌تر صفحه‌ی وب‌سایت شما نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بخوانید: HTML5 چیست؟ مزایای عمده آن کدام است؟

فضاهای خالی و اضافی را کاهش دهید

امروزه فضاهای خالی و سفید به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزا در طراحی صفحات وب‌سایت محسوب می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به وب‌سایت شما ظاهر منحصر به‌فردی ببخشند. همچنین می‌توانند ساختار متفاوتی به وب‌سایت شما ببخشند. اما آیا از این فضاهای سفید بیش از اندازه استفاده می‌کنید؟ این روش همچنین می‌تواند تاثیر منفی از نظر زمان بارگذاری، بر روی وب‌سایت شما داشته باشد.

به یاد داشته باشید که فضاهای سفید و خالی می‌توانند حداقل چندین بایت به سایز وب‌سایت شما بیافزایند. بنابراین، کاهش این فضا به این معناست که شما می‌توانید به کاهش این سایز بپردازید. بنابراین سرور زمان کمتری برای بارگذاری نیاز دارد. نتیجه: صفحات وب‌سایت شما سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.

به بهینه‌سازی تصاویر بپردازید

زمانی که در حال ایجاد یک وب‌سایت هستید، لازم است تا تصاویری را نیز در آن به کار ببرید. این روش به توسعه‌ی تجربه‌ی کاربری کمک خواهد کرد. اما اطمینان حاصل کنید که از فرمت درستی برای تصاویر استفاده می‌کنید. در اینجا گزینه‌های بسیاری برای شما وجود دارند از جمله:
(.SVG)
(.PNG)
(.GIF)
(.WEBP)
(.JPEG/.JPG)
مهم نیست که از کدام فرمت استفاده می‌کنید، نیاز است تا به بهینه‌سازی تصاویر در وب‌سایت خود و فشرده‌سازی آن‌ها بپردازید تا اطمینان حاصل کنید که سرعت لود سایت شما به درستی و در زمان کوتاه حدودا 2 الی 3 ثانیه بارگذاری می‌شود.

سرعت لود سایت و بهینه سازی تصویر

وب‌سایتی که زمان بسیاری برای بارگذاری آن مورد نیاز است معمولا با کاهش علایق کاربران روبرو می‌شود. سرعت لود سایت ها از اهمیت بسیاری برخوردار است تا بازدیدکنندگان به موضوعات موجود در وب‌سایت علاقه‌مند شوند.

به این مطلب سر بزنید: هزینه طراحی سایت به چه صورت است؟

جمع بندی

در پایان مقاله که درباره سرعت لود سایت و راه حل های آن ، توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. اگر سوال داشتید در دیدگاه زیر سوال خود را ارائه کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.

برگرفته از: پونیشا


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات