blog Adobe Edge چیست و مهمترین نکات آن کدام است؟ شرکت تبلیغاتی پرسفید

نکاتی که در مورد Adobe Edge باید بدانید

  • تاریخ نشر : آبان ۸, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
Adobe Edge

Adobe Edge ابزاری برای تولید انیمیشن، صفحات تعاملی و پویا با فناوری‌های HTML5 است. Edge قرار است قابلیت‌های نرم افزار مشهور و محبوب Flash را در HTML 5 پیاده سازی کند و شاید در آینده جایگزین Adobe Flash گردد. در ادامه اطلاعات کامل در رابطه با Adobe Edge را مشاهده خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این مقاله سر بزنید: HTML5 چیست و چه مزیت هایی دارد؟

Adobe Edge چیست؟

Edge ابزار جدید Adobe است که با آن می‌توان انیمیشن و صفحات تعاملی را با فناوریهای HTML 5 تولید کرد در HTML 5 استانداردهای جدید اضافه شده است که امکان پخش فایل‌های صوتی و تصویری و انیمیشن بدون نیاز به وصله‌های اضافی مانند Flash میسر شده است. در حال حاضر وب سایت‌های آزمایشی متنوعی با HTML5 ساخته شده اند و مرورگرهای مدرن مانند IE9, Chrome 12, Firefox 4 از آن پشتیبانی می‌کنند. در HTML5 بدون نیاز به Adobe Flash و Microsoft Silverlight انیمیشن و ویدیو قابل پخش است.

این مطلب را بخوانید: چرا ASP MVC؟

در حال حاضر ابزار مناسب برای ساخت محتوای HTML5 وجود ندارد از طرفی با گسترش و همگانی شدن HTML5 رفته رفته Adobe Flash کم رنگ و کم رنگ‌تر خواهد شد به همین دلیل شرکت دوبی قصد دارد ابزار جدید خود را با نام Edge عرضه کند تا تولید کنندگان و طراحان وب بتوانند از طریق آن انیمیشن‌های پیچیده براساس استانداردهای HTML5 تولید کنند.

Adobe Edge چطور کار می‌کند؟

در حال حاضر رابط کاربری Edge مشابه Flash است. کاربر در Edge همانند Flash به Timeline و ابزارهای مشابه دیگر دسترسی دارد اما به جای Action Script از زبان JSON استفاده می‌کند پس انیمیشن‌ها بجای استفاده از Action Script از زبان‌های HTML و Javacript استفاده می‌کنند و فایل‌های خروجی بدون نیاز به هیچ نرم افزار اضافی و در مرورگرهای مدرن به خوبی نمایش داده می‌شوند.

Adobe Edge چطور کار می‌کند؟

Edge برای شما چه معنی خواهد داشت؟

اگر شما طراح وب نیستید، نسخه آزمایشی معنی خاصی برای شما نخواهد داشت البته می‌توانید آن را دانلود کنید ولی احتمالا نمی‌توانید کار خاصی با آن انجام دهید در حقیقت اگر با استانداردهای HTML5 و Adobe Flash آشنا نیستند با این نرم افزار نمی‌توانید کار کنید. اما Edge برای بسیاری از کاربران با ارزش خواهد بود چون باعث افزایش محتوای HTML5 می‌شود.

مطالعه کنید: تغییرات mvc 6 نسبت به ۵ mvc

مدت هاست که مرورگرهای مختلف وب (Safari, Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera) از HTML5 پشتیبانی می‌کنند ولی محتوای بسیار کمی وجود دارد که با این فناروی ساخته شده باشد. ابزارهای کاربرپسند مانند Edge به گسترش و افزایش وب سایت‌های HTML5 کمک خواهند کرد.

جمع بندی

در پایان مقاله که درباره Adobe Edge چیست و مهمترین نکات آن را توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. اگر سوال داشتید در دیدگاه زیر سوال خود را ارایه کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده می شود. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام  ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات