نکات مهم در طراحی وب سایت شرکتی
- تاریخ نشر : مهر ۲۶, ۱۴۰۰
- نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
طراحی وب سایت بخصوص اگر نوپا باشد، یک تعهد بزرگ است. همچنین این یکی از بزرگترین حرکتهای بازاریابی و جذب مخاطب است که یک شرکت میتواند انجام دهد. اینکه در حال حاضر شما یک وب سایت دارید و نیاز دارید آن را زیبا نگه دارید، و یا اینکه به دنبال طراحی یک وب سایت جدید هستید، روشی که به کار میگیرید نمیتواند به اندازه کافی جدی گرفته شود. در ادامه مقاله درمورد نکات طراحی سایت شرکتی نوشته شده است. در خواندن این مقاله با ما همراه باشید.
این مطلب را بخوانید: هزینه طراحی سایت به چه صورت است؟
نکات طراحی سایت شرکتی
وب سایت شما هسته حضور آنلاین برند شما در فضای مجازی است. هر مشتری بالقوه که با شرکت شما تماس میگیرد، در نهایت به وب سایت شما خواهد رسید. مهم نیست اگر شخصی درباره نام تجاری شما از دوستی شنیده باشد، با یک نماینده شما ملاقات کرده باشد و یا کسب و کار شما را در شبکههای اجتماعی دیده باشد، آنها برای اینکه بیشتر راجع به شما بدانند وب سایت شما را بررسی خواهند کرد و در عرض چند دقیقه پس از ورود به وب سایت شما، ناگهان تصمیم میگیرند که بر اساس مصلحت خود و آنچه که دستگیرشان شده، با شما وارد تجارت شوند یا نشوند. بنابرین مهمترین نکات طراحی سایت شرکتی را در نظر میگیرند و به کسب اطلاعاتی راجع به نکته مهم و درس گرفتن از اشتباهات طراحی سایت شرکتی نیاز پیدا میکنند.
بزرگترین اشتباهات طراحی سایت شرکتی
متاسفانه گاهی اوقات شرکتها وب سایت خود را با بی دقتی طراحی میکنند، یا به افرادی میسپارند که این کاره نیستند! که آنها را به سمت اشتباهات زیادی هدایت میکنند و همچنین با مشکلات فنی زیادی رو به رو میشوند.
در این نوشته به ۹ مورد از رایجترین اشتباهاتی که در هنگام طراحی وب سایت خود باید از آنها دوری کنید را آماده کردهایم که تقدیم شما میکنیم.
۱ – استفاده بیش از حد از تصاویر و کاهش کاربردپذیری سایت
اغلب اوقات میبینیم شرکتها وب سایتتهایی را راه اندازی میکنند که به صورت واضح برای تاکید بر احساس و نگاه طراحی شدهاند، در حالیکه نیاز به یک ساختار مفید بصری و همه جانبه را نادیده میگیرند و برای ارائه فعالیت شرکت صرفا بهینه شده است.
وب سایت شما باید زیبا به نظر بیاید و به صورت مفهومی اینکه برند تجاری شما راجع به چه چیزی میباشد را منتقل کند و همچنین باید به آسانی در دسترس باشد. اگر بازدیدکنندگان نتوانند آنچه که به دنبال آن هستند را به راحتی و به سرعت پیدا کنند، مطمئنا سایت را میبندند و به جای دیگری مراجعه میکنند.
بخوانید: چگونه یه سایت پر بازدید طراحی کنیم؟
درباره سلسله مراتب محتوا، ناوبری (منوها و نویگیشن)، جزییات منو و ابزارک هایی که برای طراحی یک وب سایت نیاز دارید که بازدیدکنندگان را به کلیک کردن دعوت و تشویق کند فکر کنید یا با تیم شرکت پرسفید مشاوره کنید.
۲ – نادیده گرفتن اعتمادسازی به برند توسط خودتان
اعتماد سازی به برند کسب و کار خودمان، یکی از مهمترین نکات طراحی سایت شرکتی است. شما بیش از هر کس دیگری برای هدفمند بودن طرح خود به آن نزدیک هستید. از فلوچارت(Flowchart) گرفته تا وایرفرمینگ (Wireframing) ، طراحی فلت و نمونه نمایشی قابل کلیک. در هر مرحله از فرآیند از دیدگاههای دیگران که در متن کار نیستند حتما استفاده کنید.
بهترین قضاوتها برای تجربه کاربری وب سایت شما، مشتریان شما هستند.
حتی اگر یک تیم دورکاری برای ساخت وب سایت دارید، این مهم است که نظر کارشناسان طراحی و بازاریابی را که با پروژه آشنا نیستند را دریافت کنید. خیلی کم پیش آید که این افراد تسلیم نظرات یک نفر شوند.
باید با افراد غیر متخصص مشورت کنید. کسانی که هیچ چیز درباره تئوری تجربه کاربری یا طراحی رابط کاربری یا اصول طراحی سایت نمیدانند واقعا میتوانند بگویند طراحیهای شما باید چگونه باشد تا بتوانند با آن تعامل برقرار کنند. از پرسیدن نظرات آنها غافل نشوید.
۳ – اولویت با طراحی است
طرح جدید و هیجان انگیز، احساسات زیادی را به وجود میآورد اما این راه درستی نیست. در ابتدای این پروسه برای طراحی عجله نکنید .
با بررسی طراحی وب سایت فعلی خود شروع کنید و تمامی فعالیتهای آنلاین شرکت خود را برای اشاره کردن به اهداف آنها، استراتژیها، تاکیدات UI و سایر موارد بررسی کنید . از ساختن، آزمودن و کامل کردن ارزش کار خود خاطر جمع شوید، چراکه این مفهوم باید هر گونه تصمیم گیری شما در طراحی جدید را پیش ببرد. با فراهم کردن محتوی و جمع آوری تصاویر و ویدئو برای سایت شروع کنید . سپس یک طرح کلی برای برنامه بازاریابی بین المللی خود تهیه کنید و وب سایت خود را بر اساس آن طرح بنا کنید.
مطالعه کنید: معرفی 5 تا از بهترین فریم ورک طراحی سایت
مهم نیست که چه مقدار برای طرح گرافیکی سایت خود سرمایه گذاری میکنید، اگر مطالب شما ناقص یا بی ارزش باشد ، طراحی شما در واقع ناقص است. تجربه کاربری شما صدمه خواهد دید و مشتریان خود را از دست خواهید داد. قرار دادن مبحث طراحی قبل از محتوای سایت، یکی از ۱۰ علتی است که طراحی مجدد وب سایت شما کمکی به شما نخواهد کرد .
۴- اختیار دادن به خلاقیت طراحان
خلاقیت طراحان وب یکی از نکات طراحی سایت شرکتی است که باید در نظر گرفته شود. مطمئن باشید که استراتژی کسب و کار شما روی طراحی پروژه تاثیر نمیگذارد. مطمئن باشید که تیم اجرایی شما برای خلق یک محصول الهام بخش آزادی عمل دارد. بعد از همه اینها، واکنش احساسی بازدیدکنندگان سایت شماست که به احتمال زیاد آنها را به مشتریان همیشگی سایت شما تبدیل خواهد کرد.
مدیران باید در تعیین ساختار، پیامها، اهداف و دیگر الزامات سایت درگیر باشند. وقتی به مرحله طراحی میرسد، باید آنرا به دست کارشناسان کاربلد طراحی رابط کاربری با خلاقیت بسپارند.
کمک به طراحان (مثلا!) و اظهار نظرهای زیادی و بیش از حد و دخالت در پروسه طراحی وب سایت، میتواند وسوسه برانگیز باشد. اما اکثر اوقات، این کار باعث به وجود آمدن یک وب سایت غیرحرفهای میشود. اگر حرفه طراحی را دوست ندارید، طراحان جدیدی را استخدام کنید. فقط در فرآیند طراحی، خود را دخالت ندهید.
۵- نادیده گرفتن مشتریان
متاسفانه تجربه نشان میدهد که نظر مشتریان در طراحی مجدد وب سایت، بیش از هر چیزی نادیده گرفته میشود. شما وب سایت جدید خود را برای مشتریان ایدهال خود میخواهید. افرادی که قادر به ارزیابی موفقیتهای وب سایت جدید شما هستند مشتریانی هستند که از آن استفاده میکنند. اینها افرادی هستند که کمکهای زیادی در این زمینه از دستشان برمی آید و شما دوست دارید که آنها را درگیر سایت خود کنید.
برای اینکه مطمئن شوید طراحی جدید سایت شما بازدیدکنندگان فعلی شما را افزایش میدهد، از مشتریانی که با آنها روابط محکمی دارید، سوال کنید که در وب سایت فعلی شما چه چیز را دوست دارند و چه چیز را دوست ندارند. برای بهبود سایت خود، از آنها بخواهید نظراتشان را برای شما بفرستند که چه چیزی باعث میشود به یک سایت سر بزنند و بیشتر در آنجا بمانند.
۶- تلاش غیر صمیمی
چه تعداد وب سایت را در طول روز میبینید که تاثیر بسیار کمی بر تصمیم گیری و انتخاب شما میگذارند؟ شما یکی از آنها نباشید. برای علاقهمند کردن مردم به آنچه که ارائه میدهید، بازدید از سایت شما باید یک تجربه قابل توجه و به یادماندنی را رقم بزند.
به این مطلب سر بزنید: اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک
شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا حس کنجکاوی مردم را نسبت به ارزش نام تجاری و حرفه خود تحریک کنید. مطمئن شوید که بازدید از سایت شما یک تجربه عالی برای به خاطر سپردن وصحبت کردن درباره آن باشد . اگر موفق شوید، شرکت و برند شما نادیده گرفته نخواهد شد.
۷- شروع خیلی دیر
تصور نکنید روند برنامه ریزی، طراحی و ساخت وب سایت جدید شما به طور موثر در یک یا دو هفته امکان پذیر است. وقتی که شما نیروی انسانی لازم را جمع میکنید، ممکن است به نظر بیاید میتوانید آن را در عرض چند هفته به پایان برسانید . اما این نوع از پروژهها به ندرت با فعالیتتهای مستمر در طول مدتی حدود ۲-۳ ماه به پایان میرسند.
۸ – تا جایی که می توانید پروژه طراحی سایت را زود شروع کنید
حتی طراحی وب سایت ساده با تعداد انگشت شماری از صفحات استاتیک میتواند چند ماه طول بکشد. وب سایتتهای پیچیده به طور قابل توجهی زمان نیاز دارد.
ممکن است در فاز تحقیق و استراتژی بیش از آنچه پیش بینی کردهاید، زمان نیاز داشته باشید. اگر شما یک مهلت خوب مانند فصل تعطیلات یا یک برنامه بازاریابی مشخص داشته باشید، مطمئن باشید برای ساخت وب سایت خود از فکر اولیه تا راه اندازی آن، زمان زیادی را صرفه جویی خواهید کرد.
۹ – یک هدف جدید برای خود در نظر بگیرید
هدفمند بودن در کسب و کار خودمان، یکی از قابل توجه ترین نکات طراحی سایت شرکتی است. یک وب سایت جدید چیزی بیش از قسمتی از بازاریابی است. اگر به خوبی انجام شود میتواند به شرکت زندگی دوبارهای ببخشد، آگاهی از نام تجاری را بهبود بخشد و منجر به فروش بیشتری شود. برای اینکه این اتفاق بیفتد، وب سایت شما باید به خوبی طرح ریزی و اجرا شود.
به مقاله سر بزنید: روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت
جمع بندی
بعد از مطالعه این مقاله که موضوعی راجع نکات طراحی سایت شرکتی و اشتباهات رایج آن، توضیح داده است. حالا خودتان تصمیم بگیرید که برای راه اندازی سایت شرکتی چه کارایی میتوانید انجام دهید تا اثربخشی و بازخورد خوبی در کسب و کارتان را پیدا کنید. اگر سوال دارید در دیدگاه زیر سوال خود را ارائه نمائید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.
21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری
اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر
در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]
نکات مهم بسته بندی
بسته بندی یکی از زیر مجموعههای بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبهی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن میباشد .
مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی
وقتی به تبلیغات محیطی فکر میکنید اولین چیزی که به ذهن شما میرسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن میرسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاههای اتوبوس، دستگیرههای اتوبوس، بدنه اتوبوسها، […]