blog مزایا و معایب انواع تبلیغات محیطی کدام هستند؟ آژانس تبلیغاتی پرسفید اصفهان

مزایا و معایب هر کدام از متریال‌های تبلیغات محیطی

  • تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
مزایا و معایب انواع تبلیغات محیطی

در این مقاله ما قصد داریم مزایا و معایب انواع تبلیغات محیطی را بررسی کنیم. در خواندن این مقاله با تیم آژانس تبلیغاتی پرسفید همراه باشید.

این مطلب را مطالعه کنید: مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی چیست؟

بطور کلی تبلیغات محیطی به چه نوع تبلیغاتی گفته می‌شود؟ هرگونه آگهی که در خارج از خانه نصب شود و محصولات یا خدمات یک تجارت را تبلیغ کند، تبلیغ محیطی محسوب می‌شود. اگر بخواهید تبلیغات محیطی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید، این تعریف طیف گسترده ای از عناصر را در بر می‌گیرد. از بیلبوردهای تبلیغاتی عظیم که در بزرگراه‌ها نصب می‌شود، تا پوسترها و تبلیغات کوچکتر در ایستگاه‌های اتوبوس، جزء تبلیغات محیطی هستند.

کسب و کارها به دلایل زیادی از تبلیغات محیطی استفاده می‌کنند. این روش تبلیغاتی نه تنها به شما امکان می‌دهد دقیقاً مکان تبلیغات خود را انتخاب کنید، بلکه مخاطبان زیادی به آنها دسترسی دارند. به دلیل موقعیت مکانی آنها، نمی‌توان تبلیغات محیطی را نادیده گرفت. وقتی در حال رانندگی در جاده هستید، اغلب نمی‌توانید به تابلوهای در حال گذر نگاه نکنید. وقتی سوار اتوبوس یا قطار هستید، ناخوادآگاه متوجه تبلیغات می‌شوید.

بخوانید: چگونه تبلیغات محیطی خلاقانه داشته باشیم؟

مزایا و معایب انواع تبلیغات محیطی

بیلبورد

یکی از اشکال مؤثر تبلیغات سنتی که صاحبان مشاغل، برای معرفی برند و محصول خود استفاده می‌کنند، بیلبورد است. علی رغم حضور رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای بازاریابی آنلاین، ترکیب این روش‌ها با روش‌های دیگر برای ایجاد آگاهی از مصرف کننده، نتیجه خوبی حاصل می‌کند. با این حال، مانند هر رسانه بازاریابی دیگر، جوانب مثبت و منفی دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

مزایای بیلبورد

بازدید: بیلبوردهای تبلیغاتی به صورت استراتژیک در امتداد بزرگراه‌های قرار می‌گیرند. بنابراین، امکان بازدید تعداد زیادی از مصرف کنندگان در طول روز را افزایش می‌دهد. با توجه به تعداد مسافران و رانندگان در جاده، این رسانه تبلیغاتی در جلب توجه مخاطبان بسیار مؤثر عمل می‌کند. علاوه بر این، این افراد معمولاً هر روز مسیری یکسان را طی می‌کنند. با گفتن این مطلب، دیدن یک بیلبورد به طور مکرر به یادآوری مصرف کننده کمک می‌کند. همچنین این نوع تبلیغات از پرستیژ و جذابیت بالایی برخوردار است.

مزایا و معایب انواع تبلیغات محیطی و بیلبورد

دسترسی به بازار هدف: از آنجا که تابلوهای تبلیغاتی را می‌توان در مناطقی انتخاب کرد که توسط تبلیغ کنندگان یا شرکت‌ها انتخاب شده اند، رسیدن به بازار هدف، آسان‌تر خواهد شد.

تبدیل مخاطب به مشتری: موقعیت استراتژیک و طراحی بی نظیر بیلبوردها، برای فروش و تبدیل مخاطبان به مشتری فوری، نقش مهمی دارند. اگر شخصی که بیلبورد را می‌بیند و ناگهان متوجه نیاز به خرید محصول تبلیغ شده شود، راحت‌تر می‌تواند به نزدیکترین موسسه ای که آن محصول را ارائه می‌دهد حرکت کند. همچنین، می‌توان فروش آنلاین را افزایش داد. زیرا هرکسی پس از دیدن وب سایت روی بیلبورد، می‌تواند به صورت آنلاین اقدام به خرید کند.

معایب بیلبورد

هزینه زیاد: یکی از معایب استفاده از تبلیغات بیلبورد، پولی است که یک شرکت باید از زمان طراحی و ساخت بیلبورد تا زمان تمام شدن اکران آن صرف کند. جدا از امضای قرارداد با صاحب مکان، هزینه‌های دیگر شامل تعمیر و نگهداری نیز وجود دارد. در صورت بروز بلایای طبیعی مانند طوفان، هزینه تعمیر آن اضافه می‌شود. در صورت تخریب اموال یا صدمات مربوط به بیلبورد آسیب دیده، ممکن است مالک با مشکلات قانونی و همچنین هزینه‌های اضافی روبرو شود.

مطالعه کنید: نکات مهم در انتخاب تبلیغات محیطی

علت حواس پرتی: می تواند دلیل بروز اختلال در جاده‌ها باشد. از آنجایی که تابلوهای تبلیغاتی با هدف جلب توجه افرادی که در حال رانندگی هستند، چون از نظر اندازه بزرگند و اغلب از تصویر افراد مشهور استفاده می‌کنند، در نتیجه، باعث حواس پرتی رانندگان می‌شود و در بعضی مواقع، به حوادث رانندگی منجر می‌شوند.

مخاطب در حال حرکت است: از آنجا که مخاطب هدفمند در حال حرکت است، بیلبوردها باید به جای متن متکی به گرافیک یا تصاویر باشند. معایبی وجود دارد که می‌توان به این امر نسبت داد. اول اینکه، مصرف کنندگان بالقوه زمان محدودی برای دیدن بیلبورد دارند. در نتیجه قادر نخواهند بود پیامی را که تبلیغ کننده در تلاش است منتقل کند، درک کنند. مگر اینکه در ترافیک گرفتار شوند. دوم، متن‌های کوتاه نمی‌توانند اطلاعات کاملی از محصول بدهند.

قبل از سرمایه گذاری در تبلیغات بیلبورد، برای صاحبان مشاغل مهم است که مزایا و معایب آن را بدانند تا بتوانند تصمیم بگیرند که آیا این انتخاب درستی است یا خیر.

استرابورد

استرابورد یک نوع استند تبلیغاتی ایستاده است که کوچکتر از بیلبورد است و به شکل مستطیل عمودی طراحی و ساخته می‌شود.

مزایای استرابورد

  • مقاوم بودن سازه در برابر باد و نصب سریع و آسان بر روی پایه ها
  • ابعاد کوچکتر نسبت به بیلبوردها دارند و براحتی در اکثر مکان‌ها قابل نصب هستند.
  • هزینه‌های کمتر نسبت به بیلبوردهای تبلیغاتی دارند.
  • زاویه دید پایینتر و در راستای بازدید مخاطب و رانندگان قرار می‌گیرد، به همین دلیل اثربخشی بیشتری نسبت به بیلبورد دارند.
  • گستردگی و تعداد بالای این سازه‌های تبلیغاتی در خیابان‌ها و معابر شهری یکی دیگر از مزایای استرابوردها به شمار می‌رود.
  • کم خطر، کوچک و سبک است، جذابیت خوبی دارد و به زیباسازی شهری هم کمک می‌کند.
  • به تعداد پروژکتورهای کمتری برای روشن شدن نیاز دارد و در نتیجه برق کمتری مصرف می‌کند.

استندهای تبلیغاتی

استند تبلیغاتی عموما بصورت مستطیل عمودی است. ابعاد آن به طور معمول کوچک‌تر از بیلبوردها و استرابوردها می‌باشد و معمولا در ابعاد مستطیل عمودی 1 در 2 متر ، طراحی و پیاده سازی می‌شوند. از مزایای استندهای تبلیغاتی می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

قابلیت حمل و جابجایی آسان: این تابلوی تبلیغاتی، با طرح ایستاده و دید دو طرفه در ابعاد ۱ در ۲ متر براحتی قابل حمل و جابجایی هستند.

جانمایی منحصربفرد در فضاهای شهری: برخلاف سایر بیلبوردها و استرابوردها، استندها عموماً درون شهر و در محل تردد افراد قرار داده می‌شوند. در قسمت میانی بلوارها، چهارراه‌ها و معابر پر تردد شهر، فضای تبلیغاتی مناسبی را هم راستا با زاویه دید مخاطب با ارتفاع کم فراهم می‌کند..

به این مقاله سر بزنید: چند رسانه ای چیست؟

پراکندگی زیاد در سطح شهر: امکان قرارگیری آنها در مکان‌های مختلف شهر، باعث شده تا نسبت به دیگر تابلوهای تبلیغاتی اثربخشی بیشتری داشته باشند.

زاویه دید خوب و جانمایی ویژه: این تابلوها با تعداد زیاد، نرخ بازدید آن را نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی به شدت افزایش داده است.

مناسب با هر مقدار بودجه: هزینه طراحی، نصب و اجرای بسیار پایین‌‌تری نسبت به بیلبورد و استرابورد دارد. همچنین هزینه کم آن باعث شده علاوه بر صاحبان برند و کسب و کارهای کشوری بسیاری از کسب و کارهای محلی و استانی نیز بتوانند از این نوع تبلیغ استفاده کنند.

قابلیت نصب سریع و آسان: بدلیل اندازه کوچک آن براحتی نصب و جابجا می‌شود.

فرم ایستاده و ابعاد مناسب: ابعاد این نوع رسانه تبلیغاتی نسبت به بیلبوردها و استرابوردها باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند به خوبی در همه جای شهر حتی مکان هایی که هیچ بیلبورد تبلیغاتی وجود ندارد، قرار داده شوند.

تبلیغات ترانزیتی

تبلیغ بر روی بدنه اتوبوس‌ها و قطارهای درون شهری یکی دیگر از اشکال تبلیغات محیطی است. مزایا و معایب این نوع از تبلیغات عبارتند از:

مزایای تبلیغات ترانزیتی

 تکرار دید: طولانی مدت در معرض دید است. بیشتر افراد از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند. کسانی که سوار اتوبوس ها، متروها و امثال آن می‌شوند بارها در معرض تبلیغات قرار می‌گیرند.

به موقع بودن: آگهی تبلیغ یک محصول یا خدمات در یک منطقه خاص خرید می‌تواند یک ارتباط بسیار به موقع باشد.

دسترسی به مخاطب: برای تبلیغ کنندگان محلی، تبلیغات ترانزیتی فرصتی برای دستیابی به بخش بزرگی از مخاطبان است.

هزینه کم: تبلیغات ترانزیتی از نظر هزینه‌های مطلق و نسبی یکی از ارزانترین رسانه‌ها است.

معایب تبلیغات ترانزیتی

پرستیژ کم: برخی از تبلیغ کنندگان ممکن است فکر کنند داشتن نامشان روی بدنه اتوبوس یا روی ایستگاه اتوبوس بازتاب خوبی در بازار ندارد.

محدودیت مکانی: در مناطق روستایی یا حومه شهر، حمل و نقل عمومی محدود است یا وجود ندارد، بنابراین برای دستیابی به افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند، چندان مؤثر نیست.

عدم پوشش مناسب: برای محصولاتی که همگانی نیستند، این شکل از تبلیغات، نمی‌تواند همه مخاطبان بالقوه را پوشش دهد.

تغییر مسیر وسیله نقلیه: یک اتوبوس ممکن است هر روز مسیری یکسان را طی نکند. بنابراین، یک اتوبوس ممکن است یک روز به مرکز شهر برود و به گروه هدف مورد نظر برسد. اما روز بعد را در حومه شهر، جایی که احتمالاً پتانسیل بازار کمی وجود دارد، برود.

محدودیت در خلاقیت: قرار دادن تبلیغات رنگارنگ و جذاب روی کارتها یا نیمکت‌ها بسیار دشوار باشد.

موقعیت مخاطب: نشستن یا ایستادن در مترو شلوغ ممکن است به خواندن تبلیغات کمک نکند. به همین ترتیب، عجله داشتن اضطرابی ایجاد می‌کند که اثربخشی تبلیغات قرار داده شده در آنجا را محدود می‌کند.

به طور خلاصه، یک مزیت برای یک تبلیغ کننده کالا یا خدمات ممکن است یک ضرر برای دیگری باشد. تبلیغات ترانزیت می‌تواند یک وسیله مؤثر باشد، اما باید نقاط قوت و ضعف آن را درک کرد تا از آن به درستی استفاده شود.

ایستگاه اتوبوس

آیا می‌دانید تبلیغات ایستگاه اتوبوس طیف وسیعی از مزایا را برای کسب و کارهای کوچک به ارمغان می‌آورد؟ در عین حال، محدودیت‌های قابل توجهی نیز وجود خواهد داشت. برخی از این محدودیت‌ها می‌توانند آن را به عنوان یک آگهی تبلیغاتی نامناسب برای برخی از استراتژی‌های بازاریابی یا برخی محصولات خاص تبدیل کنند.

مزایا و معایب انواع تبلیغات محیطی و تبلیغات ایستاگاه اتوبوس

شما باید قبل از صرف هزینه‌های کلان برای انجام تبلیغات، همه معایب و مزایای تبلیغات در ایستگاه‌های اتوبوس را تجزیه و تحلیل کنید. ما در اینجا جوانب مثبت و منفی تبلیغات در ایستگاه‌های اتوبوس را بررسی می‌کنیم:

مزایای تبلیغات ایستگاه‌های اتوبوس

قیمت مقرون به صرفه: در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات، هزینه هر آگهی کمتر است.

قرار داشتن در سطح خیابان: تبلیغات در ایستگاه‌ها در سطح خیابان واقع خواهد شد که باعث می‌شود آنها برای تبلیغات به رانندگان و عابران پیاده در هر مرکز شهری ایده آل باشند.

هدف گذاری جغرافیایی: بر خلاف تبلیغات پخش شده یا چاپی، تبلیغات ایستگاه‌های اتوبوس می‌تواند به شکلی باشد که مناطق جغرافیایی خاصی را هدف قرار دهد.

تکرار: تبلیغات نصب شده در ایستگاه اتوبوس، برای کسی که حداقل یک یا چند بار در روز آن را می‌بیند تکرار می‌شود. همچنین در تمام ساعات شبانه روز قابل مشاهده هستند و بازدید زیادی دارند.

معایب تبلیغات ایستگاه‌های اتوبوس

محدودیت‌های ابعاد: آگهی‌های نیمکت اتوبوس فضای مورد نیاز برای رساندن پیغام به مخاطب را ندارند.

مشاهده سریع: عابران پیاده و رانندگان ممکن است هنگام عبور از آنجا تبلیغات را فقط برای چند ثانیه مشاهده کنند.

نتیجه گیری

بیلبوردها در مناطق جغرافیایی خاص برای مشاغل بزرگ، به خوبی نتیجه می‌دهند. در حالی که تابلوهای تبلیغاتی، ایستگاه‌های اتوبوس و تبلیغات ترانزیتی، می‌توانند برای صاحب مشاغل کوچک بسیار مؤثر باشند. اگر می‌خواهید از تبلیغات ترانزیتی استفاده کنید باید نام، آرم و شماره تلفن و آدرس شرکت شما بخوبی قابل مشاهده باشد.  

این مقاله مفید را مطالعه کنید: تبلیغ موثر در بازار رقابتی چیست؟

تابلوهای تبلیغاتی هنگامی که نزدیک به مکان تجاری شما قرار گیرند، موثرتر هستند. به دلیل هزینه بسیار زیاد آنها معمولاً مانند کمپین‌های سیاسی برای دستیابی به مخاطبان بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. به احتمال زیاد آنها برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک بسیار پرهزینه هستند.

تبلیغات ایستگاه اتوبوس یک رسانه عالی است زیرا کم هزینه‌تر است. در اصل، تبلیغ کنندگان ایستگاه اتوبوس مخاطبان عظیمی دارند که پشت چراغ‌های قرمز یا در ترافیک می‌مانند.

با این اوصاف قبل از اقدام به انجام تبلیغات باید تمامی جوانب مزایا و معایب انواع تبلیغات محیطی را بسنجید. همچنین می‌توانید با یک مشاور تبلیغات محیطی مشورت کنید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کند.

بعد از مطالعه این مقاله که موضوعی راجع به مزایا و معایب انواع تبلیغات محیطی ، توضیح داده است. حالا خودتان تصمیم بگیرید که برای تبلیغات محیطی چه کارایی می‌توانید انجام دهید تا اثربخشی و بازخورد خوبی در کسب و کارتان را پیدا کنید. جهت مشاهده نمونه کارهای گرافیک محیطی و سفارش با تیم شرکت پرسفید از طریق تماس با ما در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات و مشاهده نمونه کارهای بیشتر، به صفحات نمونه کارها، خدمات و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات