blog قالب وب سایت آماده و قالب اختصاصی سایت و معایب و مزایای هر کدام از آنها - آژانس تبلیغاتی پرسفید

برای داشتن یک وب سایت، چه قالبی مناسب‌تر است؟

  • تاریخ نشر : آبان ۱۰, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
قالب وب سایت آماده و اختصاصی

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که برای داشتن یک وب سایت آماده، قالب وب سایت آماده بهتر است یا قالب اختصاصی؟ با ما همراه شوید تا به پاسخ سوالتان برسید.
ممکن است شما به دنبال توسعه تجارت خود در اینترنت باشید. اما ممکن است سوالاتی از خود بپرسید. اینکه ساخت وب سایت را از کجا شروع کنم؟ از چه ویژگی هایی باید استفاده کنم تا سایتی زیبا و جذاب ایجاد کنم؟ از قالب‌های آماده استفاده کنم یا با استخدام یک برنامه نویس یک قالب اختصاصی طراحی کنم؟ 

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ” نکات مهم در طراحی سایت چیست؟ ” سر بزنید.


نگران نباشید. ما در این مقاله به همه سوالات شما پاسخ می‌دهیم. ابتدا قالب‌های آماده و اختصاصی را معرفی می‌کنیم و در ادامه به جوانب مثبت و منفی هر کدام می‌پردازیم. در نهایت به شما در تصمیم گیری کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قالب وب سایت آماده

قالب وب سایت آماده، یک صفحه آماده وب است که با کدهای HTML و CSS نوشته شده و جهت ایجاد یک وب سایت مخصوصاٌ برای کسانی که دانش کدنویسی ندارند بسیار مناسب است. حتی نیاز به طراح و برنامه نویس یا توسعه دهنده وب یا گرافیست هم نیست. می‌توان با قالب وب سایت آماده، سایتی را راه اندازی کنند که محصول و خدمات خود را در آن به نمایش یا به فروش برسانند. 

مزایای استفاده از قالب‌های آماده

هزینه کم: 

یکی از ویژگی‌های مثبت قالب‌های آماده پرداخت هزینه کم برای ایجاد یک وب سایت است. وقتی از قالب‌های آماده استفاده می‌کنید، هزینه بسیار کمتری پرداخت می‌کنید نسبت به زمانی که سایت خود را به یک برنامه نویس و طراح وب سایت می‌دهید تا از پایه کدنویسی کند. تنها با پرداخت حداکثر چندصد هزار تومان صاحب یک قالب می‌شوید که به همراه خود تم‌ها و افزونه‌های اختصاصی هم دارد. علاوه بر این سایت را نیز خودتان می‌توانید مدیریت کنید و در هزینه ماهانه برای انجام مدیریت به افراد متخصص هم صرفه جویی کنید.

مطالعه کنید: هزینه طراحی سایت به چه صورت است؟

صرفه جویی در وقت:

 طراحی وب سایت از ابتدا با نوشتن کد، بسیار زمان بر است. ولی با استفاده از قالب‌های آماده می‌توانید در زمان خود برای راه اندازی وب سایت صرفه جویی کنید. شما باید الگویی را پیدا کنید که دارای ویژگی هایی باشد که مورد نیاز شماست. در این حالت زمان سفارشی سازی سایت نیز کاهش می‌یابد.

پشتیبانی:

 در صورتی که در آماده کردن قالب حود با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با پشتیبان قالب خود تماس بگیرید و مشکل خود را حل کنید. دریافت پشتیبانی می‌تواند بصورت تلفنی، چت آنلاین، فایل آموزشی، انجمن‌ها و … باشد.  قابل ذکر است که برخی قالب‌ها برای مدتی پشتیبانی رایگان دارند و بعد از آن زمان با دریافت هزینه کمی، پشتیبانی از قالب شما را ادامه می‌دهند. 

نتایج فوری: 

شما می‌توانید مدیر سایت خود باشید و هر زمان که نیاز بود مطالب خود را بدون تأخیر، منتشر کنید و منتظر این نباشید که کسی بعنوان مدیر سایت مطالب شما را منتشر کند.

کدگذاری مناسب:

 معمولاً قالب‌های آماده را کسانی کدنویسی می‌کنند که از تخصص و دانش بالایی در زمینه کدنویسی برخوردارند و از کدهای معتبر استفاده می‌کنند. بنابراین کدگذاری قوی و معتبر این امکان را به شما می‌دهد که بدون هیچ دانش فنی، وب سایت خود را براحتی مدیریت کنید. بنابراین نیازی به افراد متخصص ندارید.  

این مطلب مهم را بخوانبد: HTML5 چیست و چه مزیت هایی دارد ؟

ویژگی‌های SEO داخلی:

 داشتن کدهای معتبر و مناسب باعث می‌شود سایت شما از سئو خوبی برخودار شود. سئو در واقع بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر است که در رتبه سایت بسیار مهم و ضروری می‌باشد.  خوشبختانه بسیاری از قالب‌های آماده از سئو داخلی خوبی برخوردارند و جای هیچ گونه نگرانی در این مورد نیست. بنابراین می‌توانید سایت خود را به بهترین نحو بهینه سازی کنید، بدون اینکه به متخصص سئو نیاز پیدا کنید. 

امکان اضافه کردن محتوای نامحدود:

با وجود سیستم عامل‌های مدیریت محتوا (CMS) مانند جوملا و وردپرس شما می‌توانید مطالب خود را براحتی در سایت منتشر کنید و تغییرات لازم را در ظاهر سایت خود ایجاد کنید. علاوه بر این شما قادر خواهید بود هرگونه رسانه ای مانند فیلم، عکس و فایل صوتی را با یک در سایت خود بارگذاری کنید.  

معایب استفاده از قالب‌های آماده

انعطاف پذیر نیستند. یک قالب آماده شما را مجبور می‌کند تا محتوای خود را در داخل قالبی که از قبل طراحی شده است قرار دهید. شما نمی‌توانید تغییرات زیادی در قالب بدهید. با این اوصاف می‌توانید تعدا زیادی از سایت‌ها را در نت پیدا کنید که مشابه سایت شما باشند. پس نمی‌توانید یک قالب منحصر به فرد داشته باشید.

آنها نمی‌توانند یک تجربه کاربری خوبی را ارائه دهند. سرعت وب سایت‌های ساخته شده بر روی قالب‌ وب سایت آماده، می‌توانند کم باشند. به دلیل اینکه قالب‌های آماده کدهای زیادی دارند که ممکن است شما به همه آن‌ها نیازی نداشته باشید و فقط درصد کمی از آنها را استفاده کنید. ولی در زمان نمایش سایت، همه کدها باید بارگیری شوند. بنابراین سرعت سایت را کند می‌کند و امتیاز آن در موتورهای جستجو پایین می‌آید. 

ابن مقاله مفید را مطالعه کنید: طراحی تجربه کاربری (UX Design) چیست ؟

امنیت قالب‌های آماده پایین است. قالب‌های گران قیمت کدهای معتبری دارند و از امنیت خوبی برخوردارند ولی برخی از قالب‌های آماده ارزان قیمت یا رایگان این ویژگی را ندارند و امنیت سایت شما را به خطر می‌اندازند. 
سئو قالب‌ وب سایت آماده با توجه به یکسری قوانین و چهارچوب خاصی طراحی می‌شود. عنوان صفحه و توضیحات متای کاملا ابتدایی و ناقص دارند. بنابراین قالب‌های آماده نمی‌توانند پاسخگوی نیاز شما برای داشتن یک سایت با سئوی قوی باشند. 

پشتیبانی:

 افراد زیادی در دنیا کار تهیه قالب‌های آماده را به عهده دارند. از ماژول‌ها و افزونه‌های عمومی و غیراختصاصی استفاده می‌کنند و می‌تواند سایت شما را دچار مشکلات زیادی کند. ممکن است افزونه هایی که استفاده شده اند منسوخ شده باشند و دیگر بروز نشوند و یا حتی از پشتیبانی خارج شوند. بنابراین شما ناچار خواهید بود شخصی را استخدام کنید که بتواند سایت شما را مدیریت کند.

قالب اختصاصی

وب سایت‌های سفارشی توسط یک تیم برنامه نویسی طراحی می‌شوند. این کار با یک فرآیند خلاقانه شروع می‌شود. قبل از هر کاری مخاطبان هدف شما شناسایی می‌شوند. مشخص می‌شود که چگونه وب سایتی مورد نیاز تجارت شماست. همه اینها بررسی می‌شود و سپس متناسب با این موارد کار طراحی سایت آغاز می‌شود.

مزایای استفاده از قالب اختصاصی

وب سایت‌های سفارشی فقط مختص تجارت شما طراحی می‌شوند. هر جنبه به نفع کسب و کار شما طراحی می‌شود و شما می‌توانید کنترل کاملی بر ظاهر آن داشته باشید. بدون داشتن هیچگونه محدودیتی، می‌توانید یک طرح دلخواه را طراحی کنید. وب سایت‌های سفارشی انعطاف پذیر هستند و با رشد کسب و کار شما رشد می‌کنند. وقتی زمان بروزرسانی قسمتی از وب سایت شما فرا برسد، با اعلام زمان بروزرسانی، می‌توان تغییرات را به راحتی در آن ایجاد کرد. تمام وب سایت‌های سفارشی واکنشگرا طراحی می‌شوند. طراحی واکنشگرا این امکان را می‌دهد تا قالب شما در همه نمایشگرها با اندازه‌های مختلف به زیبایی نمایش داده شود.

قالب وب سایت اختصاصی

سئو نقش بزرگی در موفقیت هر وب سایت ایفا می‌کند. سئو قوانینی دارد که هنگام ساختن یک سایت باید رعایت شود و همه قالب‌های آماده قادر به رعایت این قوانین نیستند. به همین دلیل است که وب سایت‌های سفارشی بسیار برتر از قالب‌های آماده در سئو هستند. توسعه دهنده قادر است در حین ایجاد سایت آن را بهینه کند تا به گوگل و سایر موتورهای جستجو اجازه دهد هر صفحه را بخواند و به کاربر نهایی نتیجه جستجوی مناسب‌تری بدهد. بدین ترتیب، سایتهای ساخته شده سفارشی رتبه بهتری در سئو دریافت می‌کنند. 

مطالعه کنید: سئو چیست به زبان ساده

قالب سفارشی طراحی کاملاً منحصر به فردی دارد که بر اساس نیازهای تجاری شما طراحی می‌شود. یک وب سایت سفارشی سازگار با نیازهای شرکت شما است. این سایت آزمایش شده است تا در تمام مرورگرها کار کند. شرکتی که سایت شما را طراحی می‌کند، در صورت نیاز، پشتیبانی سایت شما را انجام می‌دهد.

معایب استفاده از قالب اختصاصی

وب سایت سفارشی گرانتر از یک قالب وب سایت آماده است. فرایند ایجاد یک سایت سفارشی زمان بیشتری را می‌طلبد. برای ایجاد یک وب سایت سفارشی باید یک طراح را استخدام کنید، مگر اینکه خودتان مهارت داشته باشید. استخدام یک طراح نیاز به هزینه بیشتری دارد. 

مطالعه نمائید: نکات مهم در طراحی وب سایت شرکتی

توجه داشته باشید که وب سایت با طراحی مناسب ابزاری قدرتمند در بازاریابی و برندسازی است. وب سایت شما نماینده ای از شرکت شما است و می‌تواند مشتریان بالقوه را برای انتخاب خدمات یا محصول شما جلب کند. اما دقیقاً همانطور که می‌تواند به نفع شما کار کند، یک وب سایت با طراحی ضعیف یا سایتی که فاقد عملکرد باشد، می‌تواند علیه شما کار کند. بنابراین لازم است طراحی سایت خود را به شرکتی بسپارید که بتواند یک سایت قدرتمند به شما تحویل دهد. 

نتیجه گیری

اگر زمانتان کوتاه است یا هزینه کافی ندارید یا تجارت خود را تازه شروع کرده اید، استفاده از یک قالب وب سایت آماده می‌تواند یک راه حل سریع و با هزینه ای مناسب باشد. اما به چشم انداز کسب و کار طولانی مدت شما صدمه می‌زند. زیرا آنها متناسب با توسعه تجارت شما نمی‌توانند توسعه پیدا کنند.

این که آیا شما به دنبال یک کارت ویزیت آنلاین، یک نمونه کار برای نشان دادن عکاسی یا طراحی خود هستید، یا به یک وبلاگ برای به اشتراک گذاشتن افکار خود نیاز دارید، یک قالب آماده می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود.

اما اگر بودجه کافی دارید و به یک وب سایت پیچیده نیاز دارید که بتواند به دلخواه شما تنظیم شود و بخواهید امکانات اضافی داشته باشد و متناسب با تجارت شما توسعه پیدا کند، قالب اختصاصی بهترین گزینه برای شما می‌باشد. 

بعد از مطالعه این مقاله که موضوعی راجع به قالب وب سایت آماده و اختصاصی و مزایا و معایب در استفاده از آنها ، توضیح داده است. حالا خودتان تصمیم بگیرید که برای سایت چه قالبهایی استفاده می‌کنید تا اثربخشی و بازخورد خوبی در سایتتان را پیدا کنید. جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت و سفارش با تیم شرکت پرسفید از طریق تماس با ما در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات و مشاهده نمونه کارهای بیشتر، به صفحات نمونه کارها، خدمات و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات