blog پدر تبلیغات کیست؟ درسهای از او درباره ایده ها، ارتباط با مشتریان محصولات - شرکت تبلیغاتی پرسفید

درسهایی بی انتها از پدر تبلیغات

  • تاریخ نشر : مهر ۲۲, ۱۴۰۰
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
پدر تبلیغات کیست

در سال ۱۹۶۲ مجله تایم تیتری با عنوان “جادوگر، بیشتر در پی صنعت تبلیغات امروزی” برای او چاپ کرد. او در آن سال‌ها خود را به عنوان مدیر اجرایی تبلیغاتی ماهری مطرح کرده بود. بنابرین به او پدر تبلیغات میگوید.

مطالعه کنید: هدف از تبلیغات چیست؟

پدر تبلیغات چه کسی بود؟

او کسی نبود جز دیوید اگیلوی…

ما میتوانیم درس‌های بزرگی از افسانه‌های اوگیلوی یادبگیریم. او یکی از پیشگامان “فروش نرم” بود

با مطالعه کمپین‌های تبلیغاتی او میتوانیم یاد بگیریم که چگونه خواننده را تحت تاثیر قرار دهیم و محتوایی بسازیم که به یاد ماندنی باشد.

پدر تبلیغات در موارد بسیاری راهنمای ماست از جمله بهره وری نام تجاری، پژوهش و از همه مهمتر جاه طلبی.

درس های از پدر تبلیغات

بیایید نگاهی به برخی از آموزه‌های اگیلوی بیندازیم و ببینیم که ما چگونه می‌توانیم از این درس‌ها در زندگی خود استفاده کنیم.

در جهان مدرن کسب و کار امروزی، به خلاقیت نیاز داریم اما این خلاقیت باید باعث فروش شود.

هوش و ذکاوت محصولات و خدمات شما را نمی‌فروشد بلکه این تفکر اصلی همراه با یک برنامه بزرگ بازاریابی است که مهم است.

این مقاله را مطالعه کنید: نقش تبلیغات در بازاریابی

اما فقط شوخ بودن یا باهوش بودن مهم نیست. مهم ایجاد اعتماد و فروش محصولات و یا خدمات شماست.

اگر شما همچنان نشسته اید و در حال نوشتن نامه‌های تبلیغاتی سنتی هستید نیاز به بازنگری در انگیزه و هدف‌های خود دارید چون تنها با این کار دیگر به جاای نخواهید رسید.

ایجاد محتوا به تنهایی دلیل بر باهوش بودن شما نیست بلکه محتوا باید مفید، روشنگر و برای مخاطبان جالب باشد.

پدر تبلیغات در مورد ایده ها

به قول پدر تبلیغات ، ایده‌های بزرگ از ناخودآگاه بشر به وجود می‌آید. این امر در هنر، علم و البته تبلیغات صحت دارد، اما ناخودآگاه شما به خوبی آگاه است که ایده هایتان بی ربط است زیرا ذهن خودآگاه شما اطلاعات را به صورت منطقی بررسی کرده و رها می‌کند و آزادی عمل را از ذهن ناخودآگاه شما میگیرد. برای آزادی بخشیدن و تقویت ذهن ناخودآگاهتان می‌توانید به مدت طولانی پیاده روی کنید، دوش آب داغ بگیرید و یا حتی مقداری از نوشیدنی دلخواهتان بنوشید.در این صورت است که خط تلفن ناخودآگاه شما آزاد میشود و شما به یک چاه بزرگ از ایده هایتان دسترسی پیدا میکنید.

اگر شما تمام پژوهش‌ها را انجام داده باشید، در مورد قوانین زمین، دستورات و هر اطلاعات دیگری به این معنی نیست که می‌توانید یک برنامه تبلیغاتی بنویسید و آن را اجرایی کنید و این حقیقت دارد که خیلی‌ها از نوشتن برنامه‌های تبلیغاتی عاجزند. حقیقتی که سعی می‌کنند تا زمانی که ممکن است آن را به تعویق بیندازید .

به این مطلب سر بزنید: چگونه ایده هایمان را عملی کنیم؟

من راهکارهایی برای رهایی از حواس پرتی دارم مانند کار کردن در بازه‌های زمانی ۳۳ دقیقه ای البته این بازه زمانی بستگی به خودتان و نحوه کارتان دارد ولی من استفاده از این راه کارها را مفید می‌دانم.

به اعتقاد اگیلوی استعداد‌های درخشان از میان مخالفان و شورشیان یافت می‌شوند. به نظر او متفاوت فکر کردن کاری است که بهترین متفکران انجام میدهند.

پدر تبلیغات در مورد ایده ها

پدر تبلیغات در مورد ارتباط با مشتریان

اگر شما در حال تلاش برای متقاعد کردن مردم برای انجام دادن کاری و یا خرید چیزی هستید به نظر من باید با آن‌ها به زبانی صحبت کنید که آن‌ها در طول رو صحبت می‌کنند و زبانی که با آن فکر میکنند در واقع سعی کنید با هرکس به زبان خودش سخن بگویید. زبان بومی آن شخص نه منطقه ای که در آن زندگی میکند.این امر حیاتی است که ما چگونه درک می‌کنیم فکر میکنیم و یا حتی سخن می‌گوییم.فهمیدن این موارد در مورد دیگران هم امتیازات بزرگی برای ماست. فهمیدن این مسائل کار سختی نیست کافی است نگاهی به پست‌ها و وبلاگشان بیندازید نامه هایی که مینویسند را بخوانید و نگاهی به کتاب هایی که میخوانند بیندازید.

اگر ما بفهمیم مشتریان ما چگونه فکر میکنند بهتر خواهیم توانست با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و آن‌ها را راحت‌تر متقاعد کنیم.تبلیغات چی هایی که این امر را نادیده میگیرند مانند ژنرال هایی هستند که بدون داشتن اطلاعاتی از دشمن به جنگ آن‌ها میروند و این کار بسیار خطرناکی است.اگر شما این پژوهش‌ها را اجام داده اید از شما میخواهم مثل یک احمق از آن‌ها چشم پوشی نکنید بلکه با استفاده از آن‌ها استراتژی‌های خود را مشخص کنید و به سراغ مخاطبتان بروید.

روش موثر ارتباط با مشتریان

جهان آنلاین به ما این امکان را میدهد که با صدها نفر در تماس باشیم و اثر بخشی پیام هایمان را آزمایش کنیم. از این امکان به خوبی استفاده کنید و به صورت منظم در فضا‌های مجازی مطلب بنویسید و به یاد داشته باشید که هرچقدر این تست‌ها را بیشتر انجام دهید نوشتن شما بهتر خواهد شد.

در نظر بگیرید که تمام مشتریان شما در یک ورزشگاه جمع شده اند و شما میخواهید برای آن‌ها نامه ای بنویسید آیا یک متن نامه تهیه کرده و به تعداد همه آن‌ها کپی میکنید و برایشان ارسال میکنید؟ اگر شما این کار را انجام میدهید باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. شما باید برای هرکدام از آن‌ها متن خاصی آماده کنید که مختص آن فرد است.

مطالعه کنید: اثرگذاری تبلیغات دهان به دهان

برخی اوقات نویسندگان برای برقرای ارتباط با مشتریان زیادی نگران هستند. این را در نظر داشته باشید نوشتن برای یک گروه به مراتب سخت‌تر است. مانند صحبت کردن‌های عمومی که اغلب تهدید آمیزتر از صحبت کردن با یک نفر به صورت رو در رو است.

پدر تبلیغات در مورد محصولات

هیچگونه تفاوت معنا داری بین مارک‌های مختلف پوشاک، خوراک و مواد شوینده وجود ندارد همه چیز در مورد آن‌ها یکسان است. آنها کالایی دارند که از مخلوط کردن مواد مختلف به وجود آمده اند. اما تولید کننده ای که تبلیغات خود را وقف ساختن شخصیت‌های به شدت تعریف شده برای نام تجاری خود میکند بیشترین سهم از بازار را میگیرد و به همین سبب سود بیشتری نیز عاید خود میکند.

شما میخواهید محصولات خود را به یک فروش استثنایی برسانید. این شخصیت عمومی محصول شماست که مشخص میکند شما کی هستید و چه کاری انجام میدهید.من به عنوان یک مدیر تبلیغاتی به شدت به شما پیشنهاد میکنم که یک شخصیت تبلیغاتی برای محصولتان تعریف کنید و به سادگی شخصیت تبلیغاتی شما برایتان نقش یک بازاریاب محتوایی را بازی خواهد کرد.

روش درست عناوین محصولات

افرادی که عناوین را میخوانند به طور متوسط ۵ برابر بیشتر از افرادی هستند که متن را می‌خوانند به همین دلیل است که میگویم وقتی که عنوان را نوشتید در واقع ۸۰ سنت از یک دلار را خرج کرده اید. هرگز در عناوین خود حیله و تزویر به کار نبرید و یا جملاتی بی ربط ننویسید. مردم با خواندن عنوان خیلی سریع کشف می‌کنند که شما در حال گفتن حقیقت هستید یا خیر. سرفصل ساده بهترین گزینه است. در واقع تبلیغاتی بنویسید که بتوانید به همسرتان نشانش دهید.

به این مطلب سر یزنید: تبلیغ موثر در بازار رقابتی چیست؟

همانطور که شما به همسرتان دروغ نمی‌گویید پس به همسر من نیز دروغ نگویید. همیشه به یاد داشته باشید ۸ نفر از ۱۰ نفر تیتر شما را می‌خونند اما تنها ۲ نفر از این ۱۰ نفر به سراغ خواندن ادامه متن تبلیغات شما می‌روند اگر تیتر خود را گیج کننده و از روی حیله و تزویر بنویسید آن ۲ نفر را نیز از دست میدهید.

افسانه اگیلوی در واقع به ما میاموزد که چگونه الهام بخش باشیم و رویاهای بزرگتر و هدف‌های بزرگتر را دنبال کنیم.

جمع بندی

برای آشنایی بیشتر با زندگی این بزرگ پدر تبلیغات میتوانید کتاب اعتراف‌های یک تبلیغات چی را مطالعه کنید که خود دیوید اگیلوی آن را نوشته است و توسط خانم رویا گذشتی ترجمه و توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. اگر سوال داشتید در دیدگاه زیر سوال خود را ارائه کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات