۵ فریم ورک برتر طراحی ظاهر وب سایت
- تاریخ نشر : مهر ۲۶, ۱۴۰۰
- نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
در این مقاله قصد دارم 5 تا فریم ورک طراحی وب سایت را معرفی کنم. قبل از هر چیز توضیحی درباره هدف و عملکرد این فریم ورکها میدهم.
مطالعه کنید: چگونه یک سایت پربازدید طراحی کنیم؟
فریم ورک طراحی وب سایت چیست؟
فریم ورک به یک محیط و یا چهارچوب کاری در زبانهای برنامه نویسی مختلف اطلاق میشود که برنامه نویسان را ملزم به رعایت یک سری اصول کلی مینمایند، در فریم ورکها توابع مفید مانند متدها و حتی کلاسها یی از پیش نوشته شده اند و کار را برای برنامه نویسان ساده کرده اند و به آنان این امکان را میدهند که با نوشتن کد کمتر، امنیت و بهره وری بالاتری از نتیجه کار خود ببینند. در صورت لزوم کلاسهای از پیش تعریف شده را تغییر یا مطلبی به آن اضافه کنند.
مزایای فریم ورک طراحی وب سایت
کار کردن با فریم ورک طراحی وب سایت مزایایی از جمله:
- سادگی بیشتر
- نتیجه بهتر
- اصول مهندسی خاص که بیشتر برنامه نویسان از آن استفاده میکنند
- مثالهای بیشتر و رفع نواقص
- بازار کار بهتر
- حرفه ایی بودن
- امنیت بالاتر
- و موارد بسیار دیگر دارد.
این مطلب مهم را مطالعه کنید: برای داشتن یک وبسایت چه قالبی مناسب تر است؟
معرفی بهترین فریم ورکهای طراحی ظاهر وبسایت
حال نوبت آن رسیده است تا ما بهترین فریم ورک طراحی وب سایت را به شما معرفی کنیم.
۱- Bootstrap
Bootstrap اولین فریم ورک برتر لیست ما، مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات HTML، CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستونها و سایر المانهای مورد نیاز طراحی وب میباشد.
Bootstrap در ابتدا توسط مارک اتو و جاکوب تورنتون و در جهت ایجاد یک چارچوب ظاهری مشخص و یکسان در ابزارهای توییتر طراحی و نوشته شد. قبل از شروع این پروژه نمونههای زیادی با همین رویکرد ایجاد شده بود که همگی با سرنوشتی مشابه و عدم استقبال طراحان وب دنیا مواجه شده بودند. به دلیل وجود مشکلات اساسی در نمونههای دیگر، سازنده اصلی توییتر یا همان مارک اتو تصمیم به ساخت یک سیستم داخلی و قدرتمند برای خود با نام Bootstrap گرفت.
این چارچوب یا Framework با تمامی مرورگرهای استاندارد همخوانی داشته و حتی در نسخههای قدیمیتر مانند اینترنت اکسپلورر ۸ نیز ظاهر زیبای خود را حفظ میکند. از نسخه دوم Bootstrap به بعد طراحی واکنشگرا یا رسپانسیو نیز در آن لحاظ شد که موجب نمایش مناسب صفحه در تلفنهای هوشمند و تبلتها میگردد.
سازندگان: Mark Otto و Jacob Thornton
تاریخ ساخت: ۲۰۱۱
نسخه کنونی: ۳٫۳٫۱
محبوبیت: بیش از ۷۵،۰۰۰ ستاره در GitHub
توضیحات: “محبوبترین فریم ورک HTML، CSS میباشد، و واکنشگرایی JAVA SCRIPT برای برنامه نویسان، پروژه اولین تلفن همراه در وب است.”
مفاهیم اصلی / اصول: RWD and mobile first
حجم فریم ورک: ۱۴۵ KB
پردازشگر: Sass
رسپانسیو: بله!
مدولار: بله!
مستندات: خوب
پشتیبانی از مرورگر: Firefox, Chrome, Safari, IE۸+ (you need Respond.js for IE۸)
مجوز: MIT
۲- Foundation
Foundation دومین گذینه برتر لیست ما است. این فریم ورک با پشتیبانی شرکت ZURB ، توانسته است یک فریم ورک قوی ، سریع و کاربردی باشد. به همین دلیل از این فریم ورک کاربردی در وب سایتهای معرف جهان مانند: فیسبوک , موزیلا , Ebay, Yahoo و National Geographic استفاده میگردد.
سازندگان: ZURB
تاریخ ساخت: ۲۰۱۱
نسخه کنونی: ۵٫۵
محبوبیت: بیش از ۱۸،۰۰۰ ستاره در GitHub
توضیحات: “پیشرفتهترین فریم ورک پاسخگو در جهان”
مفاهیم اصلی / اصول: RWD, mobile first, semantic
حجم فریم ورک: ۳۲۶ KB
پردازشگر: Sass
رسپانسیو: بله!
مدولار: بله!
مستندات: خوب. بسیاری از منابع اضافی در دسترس هستند.
پشتیبانی از مرورگر: Chrome, Firefox, Safari, IE۹+; iOS, Android, Windows Phone ۷+
مجوز: MIT
بخوانید: نکات مهم در طراحی وبسایت شرکتی
۳- Semantic UI
فریم ورک Semantic UI برای ساخت وب سایتهای زیبا در کمترین زمان مورد استفده قرار میگیرد. این فریم ورک با بهرگیری از اصول زبان طبیعی کدنویسی، کدها را برای برنامه نویسان قابل خواندن و قابل درک میکند.
سازندگان: Jack Lukic
تاریخ ساخت: ۲۰۱۳
نسخه کنونی: ۱٫۲٫۰
محبوبیت: بیش از ۱۲,۹۰۰ ستاره در GitHub
توضیحات: “UI component framework ، “
مفاهیم اصلی / اصول: Semantic, tag ambivalence, responsive.
حجم فریم ورک: ۵۵۲ KB
پردازشگر: Less
رسپانسیو: بله!
مدولار: بله!
مستندات: خیلی خوب است. معنایی ارائه میدهد به خوبی سازمان یافته اسناد و مدارک، به علاوه یک وب سایت مجزا ارائه میدهد که راهنماهای برای شروع کار، سفارشی و ایجاد تم.
پشتیبانی از مرورگر: Firefox, Chrome, Safari, IE۱۰+ (IE۹ with browser prefix only), Android ۴, Blackberry ۱۰
مجوز: MIT
۴- Pure ساخت Yahoo
Pure، فریم ورکی کم حجم و سریع در سبک مدولار میباشد. ویژگی خوب این فریم ورک جزء به جزء بودن کدهای آن است، به این معنی که هر قسمت از این فریمورک را نیاز داشته باید، کافیست که از CSS جداگانه آن استفاده کنید.
Pure ساخت Yahoo!
سازندگان: Yahoo
تاریخ ساخت: ۲۰۱۳
نسخه کنونی: ۰٫۵٫۰
محبوبیت: بیش از ۹,۰۰۰ ستاره در GitHub
توضیحات: “زیبا و کم حجم،به سبک مدولار، برای استفاده در هر پروژه ای “
مفاهیم اصلی / اصول: SMACSS, minimalism.
حجم فریم ورک: ۱۸ KB
پردازشگر: ندارد
رسپانسیو: بله!
مدولار: بله!
مستندات: خوب.
پشتیبانی از مرورگر: Latest versions of Firefox, Chrome, Safari; IE۷+; iOS ۶.x, ۷.x; Android ۴.x
مجوز: Yahoo! Inc. BSD
این مطلب را بخوانید: نکاتی در مورد بارگذاری سریع تر وب سایت
۵- UIkit ساخت شرکت YOOtheme
UIkit مجموعه فشرده با امکان سفارشی سازی اسان و استفاده آسان در پروژههای وب میباشد. گرچه به محبوبیت رقبای دیگر خود نیست اما این فریم ورک از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.
UIkit ساخت شرکت YOOtheme
سازندگان: YOOtheme
تاریخ ساخت: ۲۰۱۳
نسخه کنونی: ۲٫۱۳٫۱
محبوبیت: بیش از ۳,۸۰۰ ستاره در GitHub
توضیحات: “یک فریم ورک کم حجم و پر امکانات و سریع و دارای طراحی ظاهری قدرتمند است. “
مفاهیم اصلی / اصول: RWD, mobile first
حجم فریم ورک: ۱۱۸ KB
پردازشگر: Less, Sass
رسپانسیو: بله!
مدولار: بله!
مستندات: خوب.
پشتیبانی از مرورگر: Chrome, Firefox, Safari, IE۹+
مجوز: MIT
این مطلب مهم را مطالعه کنید: هزینه طراحی سایت به چه صورت است؟
جمع بندی
بعد از مطالعه این مقاله که موضوعی راجع به فریم ورک طراحی وب سایت توضیح داده است. حالا خودتان تصمیم بگیرید که کدام فریم ورک مناسب شما میباشد؟ اگر سوال داشتید در دیدگاه زیر سوال خود را ارائه نمائید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.
21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری
اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر
در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]
نکات مهم بسته بندی
بسته بندی یکی از زیر مجموعههای بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبهی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن میباشد .
مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی
وقتی به تبلیغات محیطی فکر میکنید اولین چیزی که به ذهن شما میرسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن میرسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاههای اتوبوس، دستگیرههای اتوبوس، بدنه اتوبوسها، […]