دلایل اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک
- تاریخ نشر : مهر ۱۹, ۱۴۰۰
- نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
مردم همیشه محصولی را استفاده میکنند که از آن اطلاع درستی داشته باشند. هیچگاه ارزانی یک محصول دلیل بر فروش آن محصول نخواهد بود بلکه باید علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت محصول و شناخت نسبت به آن محصول نیز وجود داشته باشد. با افزایش تکنولوژی و پیشرفت روز افزون وسایل ارتباطی، علم تبلیغ و بازاریابی وارد دوران جدید زندگی خود شده است. دنیایی که لزوم داشتن وب سایت را بیش از پیش برای افراد بیشتر میکند. در ادامه مقاله راجع به دلایل اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک توضیح داده، در خواندن این مقاله با ما همراه باشید. اگر تمایل دارید، اینستاگرام ما را دنبال کنید.
وب سایت در تجارت الکترونیک چه اهمیتی دارد؟
فضای مجازی، طیف وسیعی از مردم را به خود جلب کرده است. بیشتر افراد روزی چندین بار برای رفع نیازهای مختلف از اینترنت کمک میگیرند. بیشتر مردم برای خرید یک محصول، اولین اقدامی که انجام میدهند، به جمع آوری اطلاعات آن محصول اقدام میکنند. در عصر امروز که عصر ارتباطات است، بدون شک استفاده از اینترنت، اولین و سادهترین راه حل جمع آوری اطلاعات خواهد بود. فضای مجازی، بازاری جهانی برای همه مردم به وجود آورده است که هیچ کس از اهمیت تبلیغ وب سایت غافل نیست.
با نگاهی به آمار تعداد سایتها که از 133 عدد در سال 1993 به 2501 عدد در سال 1994 رسیده است و سپس در سال 2001 میلادی به 28 میلیون وب سایت افزایش یافته، ما را متوجه اهمیت فضای مجازی میکند. در آمار جدیدی که از کشورهای توسعه یافته منتشر شده است، حدود 85 در صد خرید مردم از طریق آشنایی با محصول در فضایی مجازی صورت گرفته است.
ایران کشوری در حال توسعه است که رتبه اول استفاده از اینترنت را در خاورمیانه دارد. در کشوی که دنیا مجازی آرام آرام دارد پای خود را در دور افتادهترین نقاط آن باز میکند. داشن وب سایت و شرکت در بازار آن امری واجب به نظر میرسد.
مزیت وب سایت
شما با طراحی سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید، نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنید، آنها را از آخرین تغییرات محصول خود مطلع کنید. عدم حضور شما در صورت حضور سایر رقبا در این فضا یعنی از دست دادن مشتریان و بازاری که سود آوری بیشمار برایتان خواهد داشت.
این مقاله را مطالعه کنید: مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
شما با صرف یکبار هزینه سایت، که در مقابل سایر هزینههای تبلیغ رقم بسیار پایینی است، صاحب وب سایتی میشوید که برای بقا در بازار امروز امری واجب است. از مزیتهای داشتن وب سایت و اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک ، میتوان نکات زیر را اشاره کرد.
دلایل اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک
شش دلیل که در اینجا عنوان میکنیم در واقع از دلایل ابتدائی اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک شما است.
دلیل اول: وجود وب سایت، اعتبار شما را افزایش میدهد.
وب سایت تائیر قوی بر اعتماد مشتریهای بالقوه دارد. یک طراحی حرفه ای، متن مناسب با نوشتار خوب، اطلاعات مفید از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزایش اعتماد مشتریان به شرکت شما میشود. به مردم میفهماند که شما دارای دانش و به روز هستید. اگر شما در طراحی یک سایت با کیفیت و دارای اطلاعات مفید هزینه کنید، مردم حتما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. این موضوع یکی از دلایل مهم اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک است.
بخوانید: هزینه طراحی سایت به چه صورت است؟
دلیل دوم: وب سایت باعث میشود شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس باشد.
تا آوریل سال ۲۰۰۲ میلادی، فقط در آمریکا، ۱۶۶ میلیون نفر از مردم روی خط بوده اند. برخی از آنها در جستجوی محصولات و خدمات شما هستند. با داشتن یک سایت وب، شما شرکت خود را برای دنیایی از فرصتها برای دسترسی مردمی که غیر از سایت شما راهی دیگر برای رسیدن به شما ندارند آماده میکنید. با کلیک ساده موس، هر کسی میتواند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسی داشته باشد.
دلیل سوم: وجود وب سایت سهولت ارجاع مشتریان جدید به شرکت شما را فراهم میکند.
برای بسیاری از تجارتها، یک منبع حیاتی برای یافتن مشتریان جدید، ارجاع سایرین است. داشتن وب سایت این امکان را فراهم میکند که مردم به راحتی سایت شما را به دیگران ارجاع دهند. آدرس وب سایت راحتتر از شماره تلفن به خاطر میماند به علاوه دادن راههای مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقراری تماس را بیشتر میکند.
دلیل چهارم: وب سایت یک ابزار قوی فروش است.
فروش محصولات از طریق یک فروشگاه اینترنتی یک راه بسیار عالی برای افزایش فروش است. شما یک ویترین دائمی و سهل الوصول که هزینه آن خیلی کمتر از یک فروشگاه آجری است دارید ضمن اینکه مردم بیشتری امکان دسترسی به آن را دارند. وجود اطلاعات فروش موثر در وب سایت شما، امکان وادار شدن مردم به کلیک روی دکمه خرید را افزایش میدهد. هرچند که شما از طریق اینترنت نتوانید فروش انجام دهید، وب سایت شما یک سرمایه مهم است. وب سایت شما یک شروع برای متقاعد کردن بازدید کنندگان به نیاز آنها به محصولات شما است. شما آنها را برای خرید تحریک میکنید سپس از آنها دعوت میکنید که با شما تماس بگیرند.
دلیل پنجم: وب سایت باعث افزایش ارزش تبلیغات شما میشود.
دلیل محکمی اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک ، افزایش ارزش تبلیغاتی است. اضافه کردن تبلیغات وب سایت، کارت تجاری و امضاء شرکت، یک راه خوب برای جلب مشتری به شرکت شما است. داشتن آدرس سایت به مردم کمک میکند که هر زمان که در مورد شما میشنوند و یا تبلیغات شما را میبینند، به پیام شما عکس العمل نشان دهند. مراجعه به وب سایت شما راحتتر از نوشتن نامه یا رفتن به مغازه یا حتی تلفن زدن به شما است. مردم اطلاعات شما را به راحتی دریافت میکنند و نیازی نیست برای آقای فروشنده برای کمک صبر کنند. همچنین بازدید از وب سایت خیلی راحت است چون هیچ معذوریتی وجود ندارد و بازدید کنندگان تحت فشار نیستند.
دلیل ششم: وب سایت به شما کمک میکند با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید.
مردم زیادی وجود دارند که به آنچه شما ارائه میکنید علاقمند هستند ولی ممکن است هم اکنون برای خرید آمادگی نداشته باشند. شما باید با آنها در ارتباط باشید تا زمانی که آنها برای خرید آمادگی یافنتد، با خبر شوید. وب سایت یک روش عالی برای تسهیل این فرایند است. شما میتوانید از طریق وب سایت خود آدرس تماس مشتریان بالقوه را جمع آوری کنید. سپس میتوانید به تناوب، نامه یا خبرنامه برایشان ارسال کنید. در ارتباط ماندن با مردم به تازه ماندن شرکت شما در اذهان کمک میکند..
این مطلب را بخوانید: انواع تبلیغات آنلاین
جمع بندی
خوب، شما هر شش راهی را که وب سایت شما به تجارت شما کمک میکند را میدانید. دلایل اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک خود را یافتید. آیا میخواهید این فرصت را برای رقیبان خود رها کنید ؟ حتما جواب شما منفی است. هر روز که صبر کنید، به رقبا این اجازه را که در حیطه فعالیت شما روی خط باشند داده اید. همین امروز این اجازه را از آنها صلب کنید.
21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری
اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر
در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]
نکات مهم بسته بندی
بسته بندی یکی از زیر مجموعههای بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبهی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن میباشد .
مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی
وقتی به تبلیغات محیطی فکر میکنید اولین چیزی که به ذهن شما میرسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن میرسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاههای اتوبوس، دستگیرههای اتوبوس، بدنه اتوبوسها، […]