blog نکات مهم بسته بندی محصولات و خدمات، 7 نکته اصلی بسته بندی در سایت شرکت تبلیغاتی پرسفید

نکات مهم بسته بندی

  • تاریخ نشر : مهر ۱۰, ۱۴۰۱
  • نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

کارگاه‌ها از استانداردهای داخلی و بین المللی اطلاع ندارند و آن را رعایت نمی‌کنند. مشکلات ایمنی و بهداشتی کارگاه‌های ما بسیار است. در مورد کارگاه‌ها، سطح تخصص‌ها پایین است و دانش و بینش یا اجرایی ایده ها لازم وجود ندارد. برای افزایش فروش محصولات یا خدمات نیاز به افزایش آگاهی های کیفیت و کمیت محصولات و خدمات دارد. نکات مهم بسته بندی نیز بخشی از آن اگاهی است که نیاز است در این مورد اطلاعات لازم داشته باشیم. در ادامه مقاله، نکات مهم بسته بندی محصولات توضیح داده و در خواندن این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم بسته بندی محصولات:

  • استفاده از خلاقیت و ایجاد تفاوت
  • انتخاب رنگ و فونت در طراحی بسته بندی
  • استفاده از تصاویر
  • ارتباط معنایی؛ ادبیات مناسب در طراحی بسته بندی
  • توجه به نحوه استفاده
  • بازشدن آسان و امنیت بالا


1- خلاقیت و ایجاد تفاوت

برای افزایش فروش یک محصول و جذب رضایت مشتریان هنگام خرید، طراحی بسته بندی خلاقانه می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بعضی از محصولات بازی‌های فکری یا جدول کلمات متقاطع را بر روی بسته‌های خود دارند که مشتریان را به خرید تشویق می‌کنند و بعضی دیگر قابل جمع‌آوری و کلکسیونی هستند به شکلی که با داشتن تعداد مشخصی از آنها می‌توانید در قرعه کشی شرکت کنید. یکی از روش‌های خلاقانه در طراحی بسته بندی استفاده از شکل‌های جدید و ناآشنا در چشم مشتریان است که موجب جلب توجه به محصول شما در قفسه‌های شلوغ یک فروشگاه می‌شود.

2- انتخاب رنگ و فونت در طراحی بسته بندی

انتخاب رنگ مناسب و مرتبط با محصول اهمیت بالایی در طراحی و جذابیت بسته بندی خواهد داشت. اگر شرکت یا کارخانه شما رنگ سازمانی مشخصی دارد، می‌توانید از خود آنها یا ترکیبات مناسب آنها استفاده کنید. انتخاب رنگ برای لوگوها . فونت مناسب برای لوگو و نوشته‌ها و ارائه آنها در ابعادی که به راحتی قابل خواندن باشند، بسیار مهم است. همچنین تفاوت رنگ متن و تصویر زمینه می‌تواند به خوانا بودن نوشته‌ها کمک کند. بطورمثال استفاده از رنگ نارنجی برای نوشته‌ها بر روی پس زمینه قرمز انتخاب مناسبی برای طراحی بسته بندی نخواهد بود.
لوگو و نام شرکت به همراه نام محصول باید کاملا خوانا و قابل مشاهده باشند. بسیاری از مشتریان هنگام خرید یک یا دو محصول را با هم مقایسه می‌کنند، اگر ویژگی‌ها و مشخصات محصول شما در طراحی بسته بندی به راحتی قابل خواندن باشد، می‌تواند در متقاعد کردن آنها به خرید تاثیر بالایی داشته باشد.

نکات مهم بسته بندی در انتخاب رنگ و فونت

3- استفاده از تصاویر

شما می‌توانید از تصاویر در طراحی بسته بندی خود استفاده کنید که ممکن است شامل تصویر خود محصول، یک مدل و یا یک شخصیت شناخته شده باشد. نکته مهم دراستفاده تصاویر کیفیت چاپ بالا و حفظ تناسب با رنگ بسته است. همچنین تصویر شما باید ارتباط معنایی مناسبی با محصول داشته باشد تا موجب سردرگمی خریداران نشود.

این مطلب را بخوانید: بررسی انواع روش‌های چاپ


4- ارتباط معنایی

کلیه تصاویر، رنگ‌ها و فونت‌هایی که در طراحی بسته بندی خود بکار می‌برید، باید ارتباط معنایی مناسبی با خود محصول و کاربرد آن داشته باشند. درغیراین‌صورت موجب سردرگمی خریدار و صرف نظر از خرید محصول شما خواهد شد.

5- ادبیات مناسب در طراحی بسته بندی

یکی از نکات مهم بسته بندی ، زبان و ادبیات مناسب است و در واقع زبان و ادبیات برای محصول را بشناسید، خریداران و گروه سنی مصرف کنندگان محصول خود را شناخته و کلمات و متون نوشته شده بر روی بسته بندی محصول را متناسب با آن انتخاب کنید. جلب اعتماد مشتری و ایجاد حس رضایت از خرید بستگی مستقیم به نوشته‌های بکار رفته در طراحی بسته بندی خواهد داشت.

نکات مهم بسته بندی در استفاده از ادبیات مناسب

6- توجه به نحوه استفاده

در طراحی بسته بندی توجه به کاربردی بودن و سایر کوچک در کنار زیبایی بسته اهمیت بالایی دارد. بطور مثال اگر بسته دستمال کاغذی طراحی می‌کنید باید به نحوه خروج دستمال و سایز جعبه توجه ویژه ای داشته باشید. کارایی مناسب و راحتی در حمل می‌تواند موجب تشویق مشتریان به استفاده دوباره از محصولات شما گردد.

نکات مهم بسته بندی در توجه به نحوه مصرف

7- بازشدن آسان و امنیت بالا

شکل و ظاهر و جنس انتخابی در طراحی بسته بندی از نکات مهم بسته بندی است و می‌تواند حس امنیت را به مشتری منتقل کند. اگر بسته شما ضعیف یا حساس بنظر برسد ممکن است این ذهنیت را در افراد ایجاد کند که محتویات آن خراب شده یا آسیب دیده است.
نحوه بازکردن و استفاده از محتویات بسته نیز اهمیت ویژه ای دارد. بهتر است که بسته بندی سما بدون استفاده از هیچ وسیله جانبی باز شده و امکان دسترسی آسان به تمام محتویات آن فراهم شود. کاربردی بودن و راحتی کار را فدای زیبایی ظاهری و خلاقیت نکنید.

جمع بندی

خدمات تبلیغاتی پرسفید ، یکی از بهترین مجموعه ها در زمینه طراحی بسته بندی در اصفهان و ایران است. برای مشاهده نمونه کار های طراحی بسته بندی میتوانید به صفحه نمونه کارهای طراحی بسته بندی مراجعه کنید. برای سفارش طراحی در صفحه تماس با ما با تیم آژانس تبلیغاتی پرسفید در ارتباط باشید. در صورت تمایل اینستاگرام ما را دنبال کنید.


مشتریان آژانس تبلیغاتی پرسفید +4630
برخی از مشتریان که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم

21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری

مطالب آموزشی
تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر

در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]

نکات مهم بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات

نکات مهم بسته بندی

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن می‌باشد .

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی

وقتی به تبلیغات محیطی فکر می‌کنید اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن می‌رسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاه‌های اتوبوس، دستگیره‌های اتوبوس، بدنه اتوبوس‌ها، […]

سایر مقالات