مزیتهای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟
- تاریخ نشر : مهر ۲۵, ۱۴۰۰
- نویسنده : آژانس تبلیغاتی پرسفید
توسعه رسانههای دیجیتال قابلیتهای جدیدی را هم برای مشتری و هم برای شرکتهای خلق کرده است. قابلیتهایی که تجارت و خرید و فروش کالا و خدمات و کسب درآمد را از شکل سنتی خود کاملا جدا کرده و دنیای تازه را به روی تاجران باز کرده است. در حال حاضر راه اندازی فروشگاه به صورت آنلاینی به طور گستردگی افزایش یافته و مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی روز به روز بیشتر می شود.
قابلیت هایی که فعالان این عرصه را قدرتمندتر از همیشه کرده است و نبوغ و خلاقیت میتواند در این عرصه کسب و کارتان را متحول نماید و در کمترین زمان فراتر از تصوراتتان پیشرفت نمایید. مطالعه سرگذشت بزرگان تجارت الکترونیک دنیا شاهد این توانمندی تجارت الکترونیک میباشد. تجارت الکترونیک در حال تبدیل شدن به یکی از ملزومات اصلی در هر کسب و کاری شده است و میتوان انتظار داشت در آینده ای نزدیک جایگزین بازار سنتی گردد.
مطالعه کنید: مشاوره تبلیغات اینترنتی چیست؟
11 تا از مهمترین مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی
از جمله مهمترین مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
1- افزایش چشمگیر قدرت خریدار، حق انتخاب، مقایسه آسان
امروزه تنها با یک کلیک، خریداران میتوانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقایسه کرده و پاسخهای خود را در کسری از ثانیه دریافت کنند. دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه و پارک، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نیست.
حتی در مواردی میتوانند قیمتهای درخواستی خود را تعیین کنند (مثلادر مورد هتل و بلیت هواپیما) تا عرضه کنندگانی که میتوانند شرایط خریدار را فراهم کنند با او تماس بگیرند، به عبارتی به یک مناقصه دست بزنند. خریداران میتوانند با دست به دست دادن به دیگران و افزودن حجم خریدشان، از تخفیف بیشتری بهره مند شود.
2- دسترسی به انواع بیش تری از کالاها و خدمات
امروزه خریداران میتوانند تقریبا هر آنچه را که میخواهند از طریق اینترنت سفارش دهند (در کشور خودمان هم مسیر توسعه تجارت و کسب و کار اینترنتی به این هدف تمایل دارد) به عنوان مثال آمازون دات کام (Amazon.com) خود را بزرگترین فروشگاه کتاب با بیش از سه میلیون جلد کتاب معرفی میکند; شرایطی که هیچ فروشگاه کتاب فیزیکی نمیتواند از پس آن برآید. به علاوه، خریداران قادرند این کالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند.
3- کسب اطلاعات فراوان در مورد همه چیز
خریداران میتوانند تقریبا تمامی روزنامههای جهان از اقصی نقاط آن را بخوانند و به دایره المعارف ها، فرهنگهای لغت، اطلاعات پزشکی، رتبه بندی فیلم ها، گزارشات مصرفی و بی نهایت منابع اطلاعات آنلاین دسترسی داشته باشند.
4- سهولت بیشتر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحویل گرفتن سفارش
مشتریان امروزی میتوانند از خانه، دفتر کار و حتی از طریق تلفن همراه، به صورت 24 ساعته و در تمامی هفت روز هفته سفارشات خود را ارایه بدهند و در ضمن این محصولات در کمترین زمان به دست آنها میرسد.
5- قابلیت تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات
امروزه مشتریان میتوانند با ورود به اتاقهای گفت وگو (Chatrooms) در برخی حوزههای مورد علاقه مردم به مبادله اطلاعات و عقاید بپردازند.
6- توسعه کانالهای اطلاعاتی و بازار فروش
شرکتها میتوانند کانالهای اطلاعات و فروش جدیدی (از طریق اینترنت) با دسترسی جغرافیایی گستردهتر ایجاد کنند تا از طریق آن به اطلاع رسانی و ترفیع محصولات و کسب و کارشان در سراسر ایران و حتی دنبا بپردازند. از مجرای به راه انداختن وب سایت، شرکتها میتوانند محصولات، تاریخ و فلسفه کسب و کار، فرصتهای شغلی و دیگر اطلاعات مورد علاقه بازدیدکنندگان را ارایه کنند. برخلاف آگهیها و بروشورهای سابق، اینترنت به شرکتها این امکان را میدهد که حجم زیادی از اطلاعات با کمترین هزینه را انتقال دهند.
این مطلب را بخوانید: تبلیغات اینترنتی از طریق وب چگونه انجام می شود؟
7- تهیه بانک اطلاعاتی کامل
شرکتها میتوانند درباره بازار، مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه و رقبا اطلاعات کاملتر و غنیتری را به دست آورند. آنها همچنین میتوانند تحقیقات بازاریابی را از طریق اینترنت و با ترتیب دادن گروههای کانون، ارسال پرسشنامه و جمع آوری دادههای اولیه از چندین طریق مختلف به انفجام برسانند. و در زمانهای مورد نیاز از طریق ایمیل به مشتریان هدف محصول یا خدمات جدید را معرفی کرد و اطلاع رسانی و بازاریابی هدفمند را انجام داد.
8- تبادل نظر و بالا رفتن بازده مجموعه
به واسطه حضور اینترنت، شرکتها میتوانند یک اینترانت خصوصی (شبکه داخلی) که ارتباطات داخلی میان کارکنان را تسهیل و تسریع میکند راه اندازی کنند و از آن طریق کارکنان سوالات خود را از هم بپرسند، پیشنهادات و توصیههای دیگران را دریافت کنند و اطلاعات لازم را از سرور مرکزی شرکت بارگیری و بارگذاری کنند و اتوماسیون سازی صورت گیرد.
بخوانید: انواع تبلیغات آنلاین
9- تسهیل ارتباط با مشتریان و شرکتهای دیگر
از مهمترین مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، تسهیل ارتباط با مشتریان است. شرکتها قادرند ارتباطات دو طرفه با مشتریان بالفعل و بالقوه داشته باشند و در ضمن مبادلات کارآتری داشته باشند. تبادل اطلاعات، سفارش دهی و سفارش گیری و سیستم پرداخت کارآمدتری با توزیع کنندگان و تامین کنندگان خواهند داشت.
همچنین شرکتها میتوانند به ارسال آگهی ها، کوپنهای تخفیف، نمونهها و اطلاعات به مشتریانی باشند که این اقلام را تقاضا کرده اند و یا اجازه ارسال آنها را به شرکت مزبور داده اند.
10- تحلیل اطلاعات و ارائه خدمات بر پایه نتیجه تحلیل
شرکتها میتوانند محصولات و خدمات خود را با استفاده از اطلاعات پایگاه دادهها درباره تعداد بازدیدکنندگان از سایت و همچنین تناوب بازدید، برای مشتریان مشاهده نمایند و در جهت بهبود کالا و خدمات خود علاقه مندیها و نیازهای مشتریان را در نظر گرفت.
11- انجام سایر امور جانبی به شکل اینترنتی و پر بازده تر
شرکتها قادر به بهبود خرید، استخدام، آموزش و ارتباطات داخلی و خارجی (حتی بین المللی) هستند.
شرکتها میتوانند به وسیله مقایسه قیمتهای رقبا در اینترنت، صرفه جویی بیشتری داشته باشند و نیز با خرید از مزایده ها، همچنین بسیاری از آنها در حال فراهم آوردن محصولات آموزشی اینترنتی هستند که میتوانند به وسیله آن کارکنان، واسطهها و نمایندگیها را با هزینه کمتری آموزش دهند.به این ترتیب شرکتها با صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه و در حالی که دقت و کیفیت خدمات خود را بهبود میدهند در لجستیک و عملیات خود ترقی میکنند.
به این مقاله سر بزنید: دلایل اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک
جمع بندی
در پایان مقاله که درباره مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و 11 تا از مهم ترین مزایای آن را توضیح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر و مقالات سایت پرسفید سر بزنید. اگر سوال داشتید در دیدگاه زیر سوال خود را ارایه کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده می شود. در صورت تمایل جهت دسترسی آسان اینستاگرام ما را داشته باشید.
برگرفته از سایت کسب و کار
21 سال خدمت به بیش از 4600 برند و مجموعه تجاری
اهمیت تبلیغات اتوبوسی در سطح شهر
در این مقاله قصد داریم در مورد مهم ترین ویژگی و اهمیت تبلیغات اتوبوسی صحبت کنیم پس همراه ما باشید: رسانه های محیطی مختلف می توانند در مقاطع زمانی یا محصول و خدمات متفاوت و با توجه به جایگاه بازار کسب و کارها متفاوت باشند. در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که تبلیغات […]
نکات مهم بسته بندی
بسته بندی یکی از زیر مجموعههای بازاریابی است که در ایران معنا و مفهوم کالا و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده است . کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی ، دو ویژگی جاذبهی فردی و اجتماعی را توأمان با خود دارد و از این نقطه نظر ، صنایع بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و تولید آن میباشد .
مزایا و معایب در استفاده از تبلیغات محیطی
وقتی به تبلیغات محیطی فکر میکنید اولین چیزی که به ذهن شما میرسد، چیست؟ برای اکثر مردم، تصویری از یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ در امتداد بزرگراه یا یک ساختمان تجاری در شهر به ذهن میرسد. اما تبلیغات محیطی در واقع بسیار فراتر از این بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ است. ایستگاههای اتوبوس، دستگیرههای اتوبوس، بدنه اتوبوسها، […]